سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی:

نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد اختلاف است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نحوه اجرای پروتکل الحاقی را یکی از موارد اختلافی ایران و 1+5 دانست و گفت: امیدواریم در گفت و گوی یک روزه ژنو راه حلی برای اختلافات پیدا شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از آغاز مذاکره ایران و آمریکا بر سر روند نگارش متن توافق جامع گفت: نشست دو جانبه امروز گفتگویی درباره موضوعات محتوایی و مسایلی است که هنوز برای آنها راه حلی پیدا نشده است.
 
عراقچی افزود: موضوعات و مسائلی هست که همچنان برای آنها دنبال راهکار هستیم و امیداریم نشست امروز به یافتن راهکارها کمک کند.
 
معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ادامه داد: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا و دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشمید نیز به نمایندگی از سایر کشورهای 1+5 حضور خواهد داشت.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان تصریح کرد: امیدواریم برخی موضوعات که هنوز نتوانسته‌ایم در مورد آنها به راحلی برسیم در گفتگوهای امروز سرانجامی پیدا کند.
 
وی تاکید کرد که بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ایران و 1+5 ادامه دارد.
 
عراقچی گفت: هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده ، گفتگو‌ها و بحث‌ها ادامه دارد. نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره ان هستیم.
 
"محمدجواد ظریف" و "جان کری" به همراه معاونان خود و "هلگا اشمید" معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارزیابی روند نگارش متن توافق جامع و ترسیم مسیر آینده در ژنو در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اختلاف ، ایران ، مذاکرات ، ظریف ، کری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.