باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

در پنجمین دور مذاکرات معاونان و کارشناسان در وین چه گذشت؟

پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کار‌شناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته‌ای از سه شنبه 5 خرداد با حضور کار‌شناسان در شهر وین اتریش آغاز شد و از چهارشنبه 6 خرداد در سطح معاونان تا جمعه 8 خرداد ادامه پیدا کرد.

در مذاکرات 3 روزه معاونان و کارشناسان در وین چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کار‌شناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته‌ای از روز سه شنبه مورخ 5 خرداد با حضور کار‌شناسان در شهر وین اتریش آغاز شد و از چهارشنبه 6 خرداد در سطح معاونان تا جمعه 8 خرداد ادامه پیدا کرد که در ذیل به بیان کلی رویدادهای این دور از مذاکرات می‌پردازیم:

*۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳


"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تأکید کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کار‌شناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته‌ای از روز گذشته با حضور کار‌شناسان آغاز شده و امروز در سطح معاونان ادامه خواهد یافت. 

عراقچی با دشوار خواندن نگارش متن توافق نهایی گفت: گفت‌و‌گو‌های معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در وین آغاز خواهد شد. (ادامه این مطلب اینجا)

*۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

"مجید تخت‌رواچی" عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: "محمدجواد ظریف" و "جان کری" وزرای خارجه ایران و آمریکا شنبه آتی در ژنو به دیدار و گفت‌وگو می‌نشینند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی معاونان هم در روز شنبه پیگیری می‌شود، اظهار داشت: اگر لازم باشد اما فعلا جلسه وزرا برنامه ریزی شده که معاونان هم حضور دارند.


*۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

مذاکرات "سید عباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی" و "هلگا اشمیت" معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ساعت 22:30 به وقت وین پایان یافت.


طبق این گزارش؛ نشست کارشناسان نیز ساعت 22 به وقت محلی نیز به اتمام رسید.

*۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

سفر "وندی شرمن" به وین

"وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای وین امروز وارد این شهر می‌شود.

*۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
رایزنی معاونان ظریف با شرمن

مذاکرات "سیدعباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی" معاونان وزیر خارجه کشورمان با "وندی شرمن" معاون جان کری و "هلگا اشمیت" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار شد.

*۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

"سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" که از روز چهارشنبه گذشته به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای در  وین حضور داشتند، صبح امروز جمعه(8خردادماه) وین را به مقصد ژنو ترک کردند تا به "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران ملحق شوند.

*۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
برگزاری جلسات کارشناسی به مدیریت بعیدی نژاد

جلسه کارشناسی مذاکرات هسته‌ای کشورمان به منظور نگارش متن توافقنامه جامع به ریاست "حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان برگزار شد.



"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر خارجه کشورمان درباره نتایج نشست سه روزه وین گفت: ما در سه روز گذشته هم در سطح کارشناسی و هم در سطح معاونین مذاکرات را ادامه دادیم، کار روی نگارش خود متن و ضمائم آن و بحث قطعنامه‌ای که شورای امنیت باید صادر کند، مشورت‌هایی داشتیم، همچنین روی عناصر و مولفه‌های آن صحبت کردیم و بتدریج متن را  کامل‌تر می‌کنیم. 
 
وی افزود: البته هنوز میزان اختلافات زیاد است و این اختلافات هم به مسائل محتوایی مربوط می‌شود و هم به نحوه نگارش که همزمان در هر دو حوزه مذاکره صورت می‌گیرد. 
 
عراقچی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه در بعضی از بحث‌ها هنوز ما نسبت به راه حل اختلاف نظر داریم، اما بحث‌های مفهومی و بحث‌های محتوایی انجام می‌دهیم، گفت: بعضی از مسائل است که راه حل‌ها پیدا شده و درباره نحوه نگارش آن بحث می‌کنیم، اما بحث‌ها ادامه دارد و امیدواریم که به سرانجام برسد. (ادامه این مطلب اینجا بخوانید)


گفتنی است؛ مذاکرات از روز شنبه با حضور ظریف و جان کری وزرای امورخارجه ایران و آمریکا و معاونانشان در ژنو برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، هسته ای ، ایران ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار