سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای دولت مستعفی یمن:

برگزاری مذاکرات میان انصارالله و آمریکا در عمان/ وقوع انفجارهای شدید در صنعا

سخنگوی دولت مستعفی یمن مدعی شد مذاکراتی میان انصارالله و آمریکا در مسقط در جریان است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت مستعفی یمن روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد مذاکراتی میان مسئولان ارشد انصارالله و آمریکا در مسقط پایتخت عمان در جریان است.

راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن در گفتگوی تلفنی با رویترز ادعا کرد: به ما خبر رسیده است دیدارهایی به درخواست آمریکا انجام شده و یک هواپیمای آمریکایی مسئولان انصارالله را به مسقط منتقل کرده است. راجح بادی همچنین اعلام کرد دولت مستعفی در این مذاکرات شرکت ندارد. وی ابراز امیدواری کرد این دیدارها در چارچوب تلاش های بین المللی برای اجرای قطعنامه شورای امنیت در مورد یمن باشد. هنوز جنبش انصارالله و دولت آمریکا درباره این ادعا توضیحی نداده اند.

از سوی دیگر، درگیری در مناطق مختلف یمن روز گذشته سبب کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد. در پی گلوله باران پایگاه های انصارالله بوسیله شبه نظامیان هوادار منصور هادی در شهر زاهر در استان بیضاء یمن شماری شهید و زخمی شدند. همچنین در ساعات ابتدایی صبح امروز جنگنده های ائتلاف سعودی نیروهای انصارالله را در منطقه "یتمه" در استان جوف هدف حمله قرار دادند.

در کمین نیروهای قبیله ای هوادار عربستان در استان ضالع نیز 5 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند. در سه حمله هوایی جنگنده های سعودی به منطقه سحار در استان صعده، بیش از 10 غیرنظامی شهید شدند. شبکه یمنی المسیره نیز از انهدام یک خودروی زرهی عربستان در پایگاه نظامی "علیس"  در منطقه نجران خبر داد. این شبکه همچنین تصاویری از سامانه موشکی موسوم به زلزال که قادر به پرتاب موشک های کاتیوشا به سوی پایگاه های سعودی است پخش کرد.

از سوی دیگر، شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد جنگنده های ائتلاف سعودی انبارهای سلاح را در کوه نقم در شرق صنعا هدف قرار دادند. در پی این حملات انفجارهای شدیدی در منطقه به وقوع پیوست. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد دست کم 8 غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست دادند. شبکه العربیه همچنین در خبر فوری دیگری از 4 حمله هوایی به تجمع های نیروهای انصارالله در شمال استان ضالع خبر داد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.