سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

مساجد مامن و پناهگاه مردم در حل مشکلات/ امام جماعت مساجد پاسخگوی نیازهای اعتقادی و اخلاقی مردم است

امام جمعه موقت تهران گفت: مساجد کشور باید مامن و پناهگاه مردم نمازگزار باشد و ائمه جماعات مساجد باید سوالات احکام شرعی مردم را پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت فرهنگی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به منزلت مسجد در جامعه اسلامی اظهار داشت: مردم در زمان بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی به مساجد پناه می‌برند که از این لحاظ مساجد پناهگاه امنی برای مردم برای برطرف شدن مشکلاتشان است. 
 
وی بیان کرد: خداوند متعال نماز را سنگر مردم قرار داده که بهترین حالت نماز این است که با جماعت و در مسجد خوانده شود، زیرا که خداوند متعال بر اتحاد بین مسلمانان تاکید زیادی دارد که این امر توسط نماز جماعت محقق می‌شود. 
 
خطیب موقت تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت در مساجد انجام می‌شود، افزود: مسجد محل آموزش، تربیت و روشنگری در مورد استکبار دشمنان اسلام است و اگر جوانان عادت به رفتن به مساجد کنند، از دوستان ناباب و وسوسه‌های شیطانی در امان می‌مانند. 
 
مدیر حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های ائمه جماعات تصریح کرد: امام جماعت مساجد باید پاسخگوی نیازهای محله خود در زمینه‌های اخلاق، احکام، اعتقادات و شبهات رایج باشد و در این راه علاوه بر صبر باید اخلاقیات و معارف را مدنظر قرار دهد. 
 
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: جوانی که اهل مسجد و نمازجماعت باشد، شبهات و وسوسه‌های شیطانی نمی‌رود و تمامی این مسائل برای او حل شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.