سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار نوبخت/ هم‌اندیشی رییس سازمان مدیریت با رسانه‌ها

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور با اصحاب رسانه‌ به بررسی برنامه اقتصادی كشور در دوران پساتحريم پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط دولت قبل و تبدیل این سازمان به دو معاونت برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور، نگاه برنامه محور از حوزه اقتصاد کشور برچیده شد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان  یکی از اصلی‌ترین اهداف در دستور کار قرار گرفت چرا که این دولت برنامه محور بودن را از مهم‌ترین سیاست‌های خود برشمرده بود.

در همین راستا دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور ادغام و محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس این سازمان 70 ساله انتخاب شد.

نوبخت که تجربه‌ای طولانی در حوزه برنامه ریزی در بخش‌های مختلف همچون مجلس را داشته است از همان ابتدا تعامل با همه دستگاه‌ها و البته اقتصاددانان را در دستور کار قرار داد تا در تدوین برنامه‌های کشور نه تنها از خرد جمعی استفاده کرده باشد بلکه این برنامه‌ها با در نظر گرفتن تمام داشته‌ها و نداشته‌ها تهیه شوند که در این راستا برای تدوین بودجه 1393، نوبخت که معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بود با 50 اقتصاددان جلسه هم اندیشی برگزار کرد.

همچنین با توجه به اینکه هدف رئیس جمهور از احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گماردن متولی راهبری توسعه بود، در حال حاضر نوبخت را می توان به عنوان "فرمانده اقتصادی کشور" برشمرد.

نوبخت خود در این خصوص می گوید: فرماندهی مسائل مختلف با رئیس جمهور است و ایشان است که با اختیار خود معاونت‌ها را برای مدیریت در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: هم اکنون طبق انتخاب رئیس جمهور سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان متولی راهبری توسعه کشور فعالیت میکند.

بر اساس این گزارش؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ایجاد تعامل و استفاده از نظرات متخصصان در پیشبرد اهداف دولت، فقط به اقتصاددانان و متولیان اقتصادی کشور اکتفا نکرده بلکه طی نشست هم اندیشی با صاحبان رسانه به بررسی برنامه اقتصادی کشور در دوران پساتحریم پرداخت.

وی در این نشست با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبان رسانه از آنها در نقد و بررسی برنامه اقتصادی کشور در دوران پساتحریم نظرخواهی کرد.

این نشست ها که به صورت متداوم برگزار خواهد شد در پی افزایش تعامل این دستگاه دولتی با صاحبان رسانه و استفاده از خرد جمعی در برنامه ریزی مناسبات کشور است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۱۸:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
حضورمتخصصین اقتصادی خلاق راه‌گشاست