ششمین جلسه ستاد برنامه ششم برگزار شد/ بررسی الزامات تحقق رشد 8 درصدی

الزامات و منابع تحقق رشد 8 درصدی برنامه ششم، روش مدل کلان‌سنجی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد و نقش و سهم بهره‌وری در ششمین جلسه ستاد برنامه ششم بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ششمین جلسه ستاد برنامه ششم کشور به ریاست محمدباقر نوبخت و با حضور‌‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ وزیر نفت، ‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد حسن ابوترابی‌فرد و باهنر، نائب رئیسان مجلس و مسعود نیلی مشاور رییس‌جمهور ‌تشکیل شد.

در این جلسه الزامات و منابع تحقق رشد 8 درصدی برنامه ششم، روش مدل کلان‌سنجی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد و نقش و سهم بهره‌وری مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

‌ضرورت تمرکز به موضوعات خاص و پیش‌ران‌های اقتصادی کشور، استفاده از ظرفیت‌های توسعه سرزمینی، تعادل و توازن منطقه‌ای و لزوم تدوین واقع‌بینانه برنامه بر مبنای استفاده از تجربیات برنامه‌های گذشته و ضرورت‌های شرایط پسا‌تحریم مورد تأکید اعضای ستاد برنامه ششم قرار گرفت.

در این جلسه همچنین لزوم ایجاد عزم ملی برای تحقق اهداف برنامه، اصلاح ساختارها و تغییر در نگرش و همکاری همه قوا مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از تمام ظرفیت علمی و تخصصی کشور از جمله نخبگان برنامه‌ریزی و دانشگاهی الزامات و شرایط تحقق اهداف تعیین‌شده در برنامه ششم، مورد بررسی قرار گرفته و نتایج برای تصمیم‌گیری به جلسه بعدی ستاد برنامه ششم ارایه شود.

‌در این جلسه نماینده اتاق صنعت، معدن و کشاورزی، معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تنی چند از صاحب‌نظران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
حضورمتخصصین راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم حضورعامه مردم راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بیکار
۱۶:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
کاهش بودجه جاری دولت و افزایش بودجه عمرانی. همین بودجه عمرانی باعث اشتغال زایی و توزیع ثروت در شهرها و روستاها میشود
آخرین اخبار