سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعادل قیمت زعفران با ورود انبوه این محصول به بازار

عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران گفت: با شروع برداشت زعفران نو و با ورود انبوه این محصول قیمت ها متعادل خواهد شد.

علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قیمت زعفران نوبرانه در بازار اظهار داشت: با شروع برداشت زعفران نو قیمت این محصول به سبب جولان دلالان روند صعودی دارند هر چند که تا چند روز آینده با ورود انبوه زعفران نو به بازار قیمت ها متعادل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت زعفران بین کیلوی 6 الی 6 میلیون و 700 تومان است که پیش بینی می شود قیمت زعفران به کیلوی 5 میلیون و 500 هزار تومان برسد از سوی کشور ما به عنوان پرچم دار تولید زعفران در صورت ادامه روند قیمت های گزاف در بازار امکان رقابت با بازارهای جهانی را نخواهد داشت.

حسینی در ادامه بیان کرد: هر چند که کاهش بارندگی و خشک سالی های اخیر می تواند تدبیر به سزایی در برداشت محصول داشته باشد، اما همواره کشاورزان با مدیریت مزرعه می توانند از هر هکتار 5 کیلوگرم برداشت داشته باشند که در این صورت کشت محصول برای کشاورز صرفه اقتصادی خواهد داشت.

وی با اشاره به روش های نوین آبیاری در مزارعه زعفران اظهار داشت: روش های نوین آبیاری منوط به کشت نوین در مزارع است زیرا اگر کشت محصول بر اساس روش های صنعتی صورت گیرد آبیاری های نوین کارایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعادل ، زعفران ، میلیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.