سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ژله ها و پاستیل ها جزو تنقلات غیرمجاز

یک کارشناس تغذیه گفت :ژله ها، پاستیل ها و سایر مواد این چنینی جزو تنقلات غیرمجاز است و مصرف این نوع از مواد توصیه نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه گفت :ژله ها، پاستیل ها و سایر مواد اینچنینی جزو تنقلات غیرمجاز است و مصرف این نوع از مواد توصیه نمی شود.

وی افزود: ژله‌ها و پاستیل ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند و مصرف آنها قند دریافتی در بدن را به میزان زیادی بالا می برد و همین مسئله زمینه ابتلا به قند خون(دیابت) را در افراد به وجود می آورد.

این کارشناس تغذیه در ادامه مصرف انواع ژله و پاستیل را به دلیل قند زیاد در بروز اضافه وزن و چاقی در افراد موثر دانست و گفت: توصیه می شود خانواده ها از خرید اینگونه مواد به ویژه برای کودکان و نوجوانان صرف نظر کنند، زیرا مصرف این نوع از خوراکی ها افراد را مستعد چاقی می کند.

حیدری با بیان اینکه میزان استفاده از رنگ ها و افزودنی ها در ژله ها زیاد است، گفت: مصرف این مواد رنگی که اغلب صنعتی هم هستند باعث بروز ناراحتی های گوارشی به ویژه در افرادی که ناراحتی های گوارشی مثل سوزش معده دارند، می شوند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد : برخی مصرف ژله ها را در پیشگیری از پوکی استخوان مفید می دانند، که چنین چیزی به هیچ وجه جنبه علمی نداشته و صحت ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.