سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وبسایت ایم: استمرار برخورد تحقیرآمیز ایران با فرماندهان آمریکایی

وبسایت «ایم» در گزارشی نوشت: توافق هسته‌ای ایران و غرب، پیروزی و موفقیتی چشمگیر برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ایم»: رسانه‌های آمریکا همچنان در مورد توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ادعاهای بی‌اساسی را منتشر می‌کنند. از جمله روزنامه نیویورک‌تایمز که در آخرین شماره خود، بحث انگیزه‌ی غرب برای استفاده ابزاری از توافق هسته‌ای و برجام به منظور تنگ کردن عرصه برای اصول‌گرایان و باز کردن فضا برای فعالیت‌های میانه‌روها را مطرح می‌کند.

در این مطلب می‌خوانیم: مسئله‌ای که بیش از هر چیز در این توافق خودنمایی می‌کند این است که نمی‌توان توافق هسته‌ای و مقوله برجام را سندی امضاشده و معتبر بین ایران و گروه 1+5 تلقی کرد و از این رو نمی‌توان امیدوار بود که این توافق در تحقق تغییرات اعتدال‌طلبانه در ایران نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند.

این روزنامه مدعی است که با اجرای برجام، نمی‌توان در ایجاد روابط گسترده‌تر با غرب چشم‌انداز روشنی را متصور شد، ضمن اینکه شعار مرگ بر امریکا همچنان بر زبان‌ها جاری‌ست.

رسانه‌های امریکا، همان‌طور که عنوان شد، برجام را سندی امضاشده و معتبر نمی‌دانند بلکه معتقدند که برجام سندی حاوی الزامات و قوانینی سیاسی است که دولت ایران می‌تواند آن را به میل خود تعبیر و تفسیر کند. البته طرفداران توافق هسته‌ای و سند برجام با این دیدگاه که این سند، یکی از دستاوردهای چشمگیر و قابل‌توجه دولت اوباما محسوب می‌شود از آن حمایت کرده و آن را هم‌جهت با سیاست‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده در تحقق اصلاحات در ایران می‌دانند.

علی‌رغم تصورات بی‌اساس دولت اوباما در نگهداشتن ایران در چهارچوب انزوای سیاسی و اقتصادی، نیویورک‌تایمز از پیشرفت نظامی و تجاری ایران خبر می‌دهد. «ایرانی‌ها نه تنها از دریانوردان امریکایی در حالی که اسلحه‌های خود را به سویشان نشانه گرفته بودند فیلم‌برداری کردند، بلکه در 12 ژانویه 2016، کنترل پهباد غیرمسلح آمریکایی را که بر فراز ناو هواپیمابر هری اس. ترومن در آب‌های بین‌المللی در پرواز بود به‌دست گرفتند.

نیویورک‌تایمز اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری دریانوردان امریکایی را غیرقانونی دانست و مدعی شد که رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اعطای مدال به فرماندهان سپاه برای اقدام شجاعانه‌شان، در واقع فرماندهان امریکایی را به شدت «تحقیر» کرده است. نیویورک‌تایمز، آزاد شدن 100 میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را شکست دیگری در سیاست‌های اوباما در قبال ایران عنوان کرده است.

در مجموع، رسانه‌های امریکا، توافق هسته‌ای ایران و غرب را پیروزی و موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و شکستی مفتضحانه و یأس‌آور در سیاست‌های خارجی اوباما دانسته‌اند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
جانها بقربان رهبر شجاعی که علی وار هر حرکتش لرزه به اندام بد خواهان داخلی و خارجی می اندازد. فرزند حیدار است او که با هر نگاه می افکند به پیکر دشمن شرر / یارب توخود نگهدار ! از چشم حسودان کور دل / او رهبر و مقتدای ماست