سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تولید 5 هزار تن ماهی‌پرواری در استان همدان

سال گذشته میزان تولید 4900 تن بود، بنابراین با افزایش تولید در سال‌جاری روبرو بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی دولو به تولید 20 میلیون تن بچه ماهی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: مراکز پرورش ماهی در این استان ظرفیت تولید 100 میلیون تخم بچه ماهی در سال را دارد.
 
وی به وجود 682 مرکز پرورش ماهی در استان اشاره و تاکید کرد: 42 واحد پرورش ماهی زینتی نیز در استان همدان وجود دارد که این واحدها در سال‌جاری موفق به تولید سه میلیون و 823 قطعه از نوع ماهیان زینتی به صورت کارگاهی و مشاغل خانگی شده است.
 
دولو از تولید 3200 تن ماهی قزل‌آلا در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: در این استان بیشترین ماهیان تولید شده از نوع قزل‌آلا و کپور هستند.
 
وی تصریح کرد: تکثیر ماهیان از آذر تا فروردین‌ماه صورت می‌گیرد اما در استان همدان تکثیر خارج از فصل و مصنوعی نیز صورت می‌گیرد، بنابراین در طول سال امکان پرورش و تکثیر این ماهیان وجود دارد.
 
مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند گام بلندی در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی باشد، اظهار کرد: افزایش مراکز و تولید ماهیان در استان زمینه ایجاد اشتغال و افزایش سرانه مصرف در استان را بالا می‌برد.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص تغذیه ماهیان از طریق هورمون‌های رشد، گفت: برای تغذیه این ماهیان از کنسانتره و غذای آماده و ویتامین‌هایی که مکمل رشد هستند، استفاده شده و به هیچ وجه از هورمون‌ها برای رشد این آبزیان استفاده نمی‌شود.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.