اصفهان؛

اصفهان بزرگترین تولیدکننده ماهی های زینتی در کشور

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تولید 56 میلیون قطعه انواع ماهی های زینتی بزرگترین تولیدکننده ماهی های زینتی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضا عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران دارای تولیدی برابر با 203 میلیون قطعه انواع ماهی های زینتی در سال دارد افزود: اصفهان همچون سایر نقاط مستعد کشور گام های موثری در جهت افزایش تولید و ارتقا وضعیت واحدهای تولیدی برداشته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان 56 میلیون قطعه انواع ماهی های زینتی در سال گذشته تولید کرده است خاطر نشان کرد: این میزان تولید نشان دهنده محیا بودن شرایط برای افزایش ورود سرمایه گذاران به این رشته بوده است.

عباسی از کاشان، اصفهان و نجف آباد به عنوان مناطق پیشرو در تولید ماهی های زینتی در استان اصفهان نام برد و افزود: تنوع تولید در استان بیش 120 گونه ماهی زینتی می باشد که تمایل به تولید گونه های متنوع نشان از علاقه و خلاقیت تولیدکنندگان دارد.

وی شناخت زیر ساختهای واحدهای تولیدی در جهت ساماندهی واحدهای تولیدکننده را از اهداف شیلات دانست و تصریح کرد: این در حالی است که بیش از 700 واحد تولیدی ، صدور 500 پروانه ماهیان زینتی و اشتغال 1200 نفر به کار در سطح استان اصفهان انجام شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پایان گفت:تولید و عرضه بیش از 90 درصد از ماهیان قرمز ( گلدفیش) کشور در ایام نوروز باستانی و همچنین بیش از 40 درصد ماهیان زنده زای کشور بیانگر جایگاه مناسب استان در حوزه تولید و پرورش ماهی های زینتی است. 



انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار