همدان؛

تولید 5 هزار تن ماهی‌پرواری در استان همدان

سال گذشته میزان تولید 4900 تن بود، بنابراین با افزایش تولید در سال‌جاری روبرو بوده‌ایم.

تولید 5 هزار تن ماهی‌پرواری در استان همدان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی دولو به تولید 20 میلیون تن بچه ماهی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: مراکز پرورش ماهی در این استان ظرفیت تولید 100 میلیون تخم بچه ماهی در سال را دارد.
 
وی به وجود 682 مرکز پرورش ماهی در استان اشاره و تاکید کرد: 42 واحد پرورش ماهی زینتی نیز در استان همدان وجود دارد که این واحدها در سال‌جاری موفق به تولید سه میلیون و 823 قطعه از نوع ماهیان زینتی به صورت کارگاهی و مشاغل خانگی شده است.
 
دولو از تولید 3200 تن ماهی قزل‌آلا در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: در این استان بیشترین ماهیان تولید شده از نوع قزل‌آلا و کپور هستند.
 
وی تصریح کرد: تکثیر ماهیان از آذر تا فروردین‌ماه صورت می‌گیرد اما در استان همدان تکثیر خارج از فصل و مصنوعی نیز صورت می‌گیرد، بنابراین در طول سال امکان پرورش و تکثیر این ماهیان وجود دارد.
 
مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند گام بلندی در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی باشد، اظهار کرد: افزایش مراکز و تولید ماهیان در استان زمینه ایجاد اشتغال و افزایش سرانه مصرف در استان را بالا می‌برد.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص تغذیه ماهیان از طریق هورمون‌های رشد، گفت: برای تغذیه این ماهیان از کنسانتره و غذای آماده و ویتامین‌هایی که مکمل رشد هستند، استفاده شده و به هیچ وجه از هورمون‌ها برای رشد این آبزیان استفاده نمی‌شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.