سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

جاذبه های چشم نواز مرکز مازندران

جاذبه های گردشگری شهرستان ساری مقصد سفر گردشگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار ساری گفت: همه اقدامات رفاهی و خدماتی برای میزبانی از مسافران نوروزی فراهم شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه برج رسکت یکی از آثار تاریخی این شهرستان است، افزود: برج رسکت در 40 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان در بخش دودانگه ساری قرار دارد.

وی گفت: بنای برج تاریخی رسکت با آجر ساخته شده و تزئینات آن شامل مقرنس کاری، دو کتیبه آجری به خط کوفی و پهلوی ساسانی است.

فرماندار مرکز مازندران افزود: مسجد جامع ساری از بناهای زیبای این شهر است که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد و در مرکز شهر قرار دارد.

حسین زادگان گفت: مجموعه تاریخی فرح آباد در 22 کیلومتری شمال ساری و در 3 کیلومتری ساحل دریای مازندران قرار دارد که شامل مسجد، پل، دیوارهای بر جا مانده از یک کاخ سلطنتی است و تفرجگاه ساحلی خاندان صفوی بود.

وی افزود: ساحل خزر آباد در 25 کیلومتری شمال شهر ساری واقع شده که منظره بسیار چشم نوازی دارد.

به گفته وی؛ حمام وزیری در مرکز شهر و در کنار خانه کلبادی قرار دارد که متعلق به دوران قاجاریه است.

فرماندار ساری با بیان اینکه خانه کلبادی با قدمتی 200 ساله در مرکز شهر واقع شده است، افزود: معماری خانه کلبادی شامل اتاق ها، حجره ها، شاه نشین ها، حمام، اصطبل، حیاط و هنر به کار رفته روی پنجره ها بی نظیر است.

حسین زادگان گفت: امام زاده یحیی، برج زین العابدین و امامزاده عباس از بناهای تاریخی و مذهبی مازندران است.

وی افزود: چشمه باداب سورت ، آب انبار نو، پارک جنگلی زارع، پناهگاه حیات وحش و سد سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی نیز دیگر آثار دیدنی شهرستان ساری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، جاذبه ، چشم ، مازندران ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.