سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز شاهین‌ها در فدراسیون ژیمناستیک

پرنده شکاری شاهین به عنوان نماد رشته ژیمناستیک در نظر گرفته شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   بر اساس تفاهم نامه سازمان محیط زیست و وزارت ورزش و امور جوانان قرار شد 51 گونه جانوری در حال انقراض به عنوان نماد فدراسیون‌های ورزشی قرار گیرند تا اهمیت و توجه به حفظ این حیوانات از یاد نرود. در این میان پرنده شکاری شاهین به ژیمناستیک رسید.

**شاهین چه ویژگی‌هایی دارد؟
شاهین دارای چشمانی سیاه و بدنی لاغر است که توانایی‌ پرواز با سرعت بسیار بالا را دارد این پرنده جزو شکاریان بسیار جسور و با شهامت است شاهین عمدتا آشیانه خود را در کوهستان‌های بلند و دور افتاده مشرف به پرتگاه‌ها و صخره‌ها می‌سازد.

**و اما ژیمناستیک..
ژیمناستیک یک ورزش جذاب و پر تحرک است که طرفداران فراوانی دارد ژیمناستیک با بالا بردن فاکتورهای انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، سرعت عکس العمل و هماهنگی عصبی عضلانی در افراد آنان را برای انجام حرکات زیبا و موزون در فاصله چند متری از زمین و معلق در هوا اماده می‌کند.

بیشتر حرکات رشته‌های ژیمناستیک به صورت معلق در هوا انجام می‌شود مانند ترامپولین، آکروژیم، هنری و ... که وجه مشترک میان ژیمناستیک و پرنده شاهین همین پرواز و معلق بودن در هوا است.

فرامرز سنگینی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک در این باره گفت: هر برنامه‌ای که در سال 1395 و توسط فدراسیون اجرا شود، به گونه‌ای این پرنده زیبا را معرفی خواهد کرد.

شاهین نیز مانند ژیمناستیک زیباست من وجه اشتراک این دو را در بلند پروازی می‌بینم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.