سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد :

بیش از 127 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورشی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه مراکز 18 گانه پرورشی استان مجهز به کتابخانه هستند، گفت: حدود 127 هزار و 483 جلد کتاب در کتابخانه‌های این مراکز وجود دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عیسی گرجی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های بالایی دارند که به نظر من آن گونه که باید مطرح نشده و از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
 
مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظایف و هدف کانون‌ها بسیار حایز اهمیت و مهم است، افزود: کانون‌ها وظیفه‌ای سنگین در پرورش و تربیت نسل آینده جامعه به عهده دارند.
 
وی کانون‌های پرورشی کودکان و نوجوان را مراکز مهم فرهنگی دانست و عنوان کرد: رفتار، برخورد و شخصیت مربیان و کارشناسان این مراکز در کنار اهداف و سیاست‌های تعیین شده می‌تواند در ارتقاء و پایداری فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اثرگذار بوده و آن را به یک سازمان هدف تبدیل کند.
 
این مسئول بر تبیین شاخصه‌های فرهنگی، علمی، ادبی، هنری و دینی در مراکز پرورشی استان تاکید کرد و گفت: باید همت کرده و کاری کنیم کودکان امروز انسان‌هایی متفکر، خلاق، متدین، با اخلاق و اجتماعی در آینده باشند.
 
گرجی‌زاده اساس و پایه ترقی هر جامعه را مطالعه و یادگیری دانست و تاکید کرد: باید از همین سنین پایین مطالعه کردن و یادگیری را به کودکان نوجوانان آموزش دهیم.
 
وی با بیان اینکه 18 مرکز پرورش فکری و کودکان و نوجوانان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تصریح کرد: 11 مرکز ثابت، پنج مرکز سیار و دو مرکز پستی است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمامی این مراکز مجهز به کتابخانه هستند، گفت: حدود 127 هزار و 483 جلد کتاب در کتابخانه‌های مراکز پرورشی سراسر استان وجود دارد.
 
گرجی‌زاده اضافه کرد: در این کتابخانه‌ها کتاب‌های مختلفی با موضوعات قرآن، احکام، نماز، علمی، تاریخی، شعر، داستان، کاردستی، بازی و سرگرمی وجود داشته و در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد.
 
وی کتابخانه مرکز شماره یک یاسوج را بزرگترین و کتابخانه شهرستان گچساران را قدیمی ترین کتابخانه‌های کانون پرورشی استان عنوان کرد و گفت: بیش از 17 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکز یاسوج وجود دارد.
 
گرجی‌زاده با اشاره به اینکه کانون همواره در اهدای کتاب به کتابخانه‌های دیگر به خصوص روستاها پیش قدم بوده، بیان داشت: در سال 94 حدود یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی اهدا کردیم.
 
به گزارش فارس کانون پرورش کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از سال 64 تاسیس و در حال حاضر حدود 20 هزار عضو در سراسر استان دارد.
 
انتهای پیام/و
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.