سودجويان طبيعت ماموران منابع طبيعي كهگيلويه وبويراحمد را كتك زدند

ماموران اداره كل منابع طبيعي وآبخيزداري كهگيلويه وبويراحمد در حين انجام ماموريت، اين بار براي جلوگيري از تخريب و بوته كني گياهان مرتعي در منطقه تنگ سرخ شهرستان بويراحمد مورد ضرب وشتم از سوي متخلفان قرار گرفتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري كهگيلويه وبويراحمد گفت: ماموران يگان حفاظت در حين انجام ماموريت از سوي برخي افراد سودجو مورد ضرب وجرح قرارگرفتند و يكي از آنها نيز از ناحيه پا و شكم دچار جراحات و مصدوميت شد.
وي بيان كرد: ماموران يگان حفاظت در برخورد با با متخلفان نيز حدود هفت گوني گياه مرتعي بيلهر بهمراه يك دستگاه خودرو از سودجويان كشف و ضبط كرد.
برزمند از تشكيل پرونده براي متهمان و افراد سودجو خبر داد و گفت: منابع طبيعي با تمام توان با بروز پديده زمين خواري و جلوگيري از تخريب و تصرف عرصه هاي جنگلي و مرتعي مقابله خواهد كرد.
منطقه تنگ سرخ در حدود 20 كيلومتري ياسوج مركز كهگيلويه وبويراحمد واقع شده است.
سرهنگ برزمند تصريح كرد: فروردين امسال بيش از چهار هزار بوته گياهان مرتعي و رو به انقراض از جمله 'بيلهر' و 'بن سرخ' از متخلفان و تخريب گران عرصه هاي طبيعي در استان و شهرستان بويراحمد كشف و ضبط شده است.
به گزارش ايرنا، سريال ضرب و شتم وكتك زدن ماموران منابع طبيعي اين استان بويژه در شهرستان بويراحمد در حالي به يك معضل و چالش اساسي براي مسئولان منابع طبيعي ، امنيتي و قضائي تبديل شده كه تاكنون يكي از بهترين نيروها و از فرماندهان شجاع اين حوزه حين انجام ماموريت كشته شده است.
به گزارش ايرنا، آذرماه سال 93 تعدادي از نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان بويراحمد از جمله مرحوم هوشنگ نادري فرمانده يگان اداره منابع طبيعي بويراحمد از سوي قاچاقچيان و سودجويان زغال در منطقه 'دلي اولاد علي مومن' ياسوج به شدت مجروح و روانه بيمارستان شدند.
قاچاقچيان زغال در حالي كه قصد داشتند بيش از يك تن زغال را با يك دستگاه خودروي وانت سايپا از اين منطقه به روستاي آب گردو بويراحمد انتقال دهند در دوراهي اولاد علي مومن ياسوج با ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي و نيروي انتظامي مواجه شدند.
به گزارش ايرنا، آذر سال 94 ماموران اداره كل منابع طبيعي وآبخيزداري كهگيلويه وبويراحمد در حين انجام ماموريت و جلوگيري از شخم زمين هاي منابع طبيعي در منطقه اولاد علي مامن شهرستان بويراحمد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
ماموران يگان حفاظت در حين انجام ماموريت از سوي برخي افراد سودجو درگير و دو تن از آنها نيز با ضربات چاقو دچار جراحات و مصدوميت شدند.
مرداد سال 94 نيز همچنين مرحوم 'هوشنگ نادري' فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان بويراحمد نيز در حين انجام ماموريت و مقابله با قاچاقچيان زغال و چوب و در حالي كه با خودروي وانت نيسان حامل قاچاق سوخت مشغول رانندگي بود در منطقه مهريان ياسوج به دره سقوط و جان باخت.
دلي اولاد علي مومن در حدود 20 كيلومتري ياسوج مركز كهگيلويه وبويراحمد واقع است.
بيش از 88درصد مساحت 15 هزار و 517 مترمربعي استان كهگيلويه وبويراحمد منابع طبيعي و جنگل است.
از مجموع يك ميليون و 550هزار هكتار اراضي، جنگل و مرتع در اين استان حدود يك ميليون و 528 هزار از اين ميزان معادل 99 درصد آن تاكنون تثبيت مالكيت شده است.
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.