سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کمبود 7 هزار نفر اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور

قائم مقام آموزشی معاونت وزارت بهداشت گفت: کمبود 7 هزار نفر اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور ، همچنان احساس می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر حمید اکبری در اجلاس دوروزه روسا و معاونان دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 8 کشور با بیان این مطلب از پیگیری این کمبود و برگزاری جلسه ای مرتبط ، طی هفته آینده با حضور رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود:امیدواریم در این جلسه که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود مجوزهای لازم برای جذب هرچه بیشتر عضای هیئت علمی گرفته شود.
وی به مسئولان دانشگاهها توصیه کرد : بر اساس مناطق آمایشی حوزه فعالیت و با ترسیم نقشه راه ، بهتر می توانند از نیروی انسانی خود بهره بگیرند و کاهش بودجه را نیز با مدیریت مناسب جبران کنند.
حمید اکبری از سفر وزیر بهداشت به بم در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت:با حضور وزیر امیدواریم برخی مشکلات منطقه پیگیری و حل شود.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت طی سه گام، گفت:گام چهارم این طرح ، آموزش و پژوهش است و اگر آموزش نباشد نمی توان در این طرح موفق شویم.
قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد:10 منطقه آموزشی در طرح آمایشی نیز تصویب شده و آموزش و پژوهش در این طرح تقویت می شود.
وی هدف از تعیین مناطق آمایشی شناخت مشکلات منطقه ای دانشگاهها دانست و گفت: نیازهای نیروی انسانی و استفاده از سهمیه های بومی نیز در این طرح بررسی و عملی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد :با اجرای خوب برنامه ها بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.
دکتر اکبری خرما ، صنعت خودرو سازی و مرکبات را از ظرفیت های مهم بم برشمرد و گفت: فعالیت های دانشگاه بم نیز بایستی بر اساس این ظرفیت ها انجام شود.
وی ادامه داد:50 درصد رشته های بم در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای است و دانشگاه بم بایستی بر همین اساس و بیشتر در حوزه بهداشت فعالیت کند و بم میتواند از این حیث یکی از دانشگاههای برتر باشد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: کمبود ، هیات علمی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.