سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیواری به نام تورم مقرراتی در برابر سرمایه گذار خارجی

کارشناسان معتقدند که یکی از موانع جذب سرمایه گذار وجود قوانین بیش از حد و یا تورم مقرارتی است.

غلامحسین شافعی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یک مسئله بلند مدت است، گفت: فضای کسب و کار نامطلوب در کنار مقررات متناقض مانع جذب سرمایه گذاران خارجی شده است.

وی با اشاره به اینکه تورم مقررات در کشور نیروی دافعه سرمایه گذاری است، افزود: نرخ مالیات، دستمزد و بیمه در هر سال مشخص نیست و این امرفضای ناامنی در زمینه سرمایه گذاری ایجاد می کند.

شافعی در خصوص راهکارهای جذب سرمایه گذاران خارجی تصریح کرد: باید رتبه فضای کسب و کار در ایران ارتقا پیدا کند تا جذابیت لازم برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مسئولان کشور باید برنامه مدون در جهت جذب سرمایه داشته باشند تا سرمایه گذار بتواند برای آینده خود تصمیم بگیرد.

*** قوانین کمک حال سرمایه گذار خارجی نیست

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: طرح توجیهی برای سرمایه گذاری، شناخت از محل بازار مصرف، کشش بازار، استهلاک و بازگشت سرمایه از جمله عوامل مهم در پیشبرد یک طرح اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی در مرحله نخست نیازمند کشش فضای کسب و کار در جذب منابع مالی است و همچنین بازارهای مصرفی، پولی و مالی نیز باید همگرایی داشته باشد.

شاه ویسی ادامه داد: کشور برای جذب سرمایه گذار خارجی با استانداردهای واقعی فاصله دارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: جریان سرمایه گذاری طی یک دهه گذشته به شدت تغییر پیدا کرده بطوریکه بسیاری از نوظهورهای اقتصادی در این روند سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور را به طور شفاف مطرح کنید برای بنده هنوز نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور مشخص نیست