سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه پایانی نهمین قطار بهارستانی‌ها؛

از گلایه‌های افتخاری تا روزهای گذران مجلس

وکلای ملت چهار سال بر روی ریل پر و پیچ و خم بهارستان حرکت کردند و ایستگاه به ایستگاه این مسیر، از اخبار و حواشی لبریز بود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وکلای ملت چهار سال بر روی ریل پر و پیچ و خم بهارستان حرکت کردند و ایستگاه به ایستگاه این مسیر، از اخبار و حواشی لبریز بود.

برخی از مسافران در قطار برای شروع دوباره مسیر خواهند ماند و تعدادی از مسافران باید جای خود را به منتخبان تازه‌ نفسی بدهند که کوله‌بارشان را برای چهار سال خدمت بستند.

مجلس نهم در 4 سالی که گذشت نزدیک به697 طرح و لایحه را به خود دید که براساس آمار منتشر شده 69درصد آن طرح و 31درصد لایحه بوده است.در این میان مصوبه هایی که قانونی شد برای نمایندگان به یاد ماندنی تر شد و اما افسوس هایی هم بجا ماند از مصوبه هایی که به صحن علنی مجلس نرسیدند و حالا باید در صف انتظار بمانند تا مجلس دهمی ها کاری کنند. 

** از گلایه‌های افتخاری از هیئت رئیسه مجلس نهم تا گوش‌زد اسفنانی به نمایندگان منتخب مجلس دهم

لاله افتخاری نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره لوایح و طرح‌های تاثیر‌گذاری که به تصویب رسیده است، اظهار داشت: نزدیک به 200 مصوبه در حوزه زنان و خانواده به تصویب رسید که بسیاری از آنها به صورت احکام دائمی درآمد و همچنین با پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس صندوق مشارکت‌های قرآنی هم به تصویب رسید.

وی درباره بحث دفاع از ایثارگران و بسته حمایتی از این قشر گفت: با قدم و همتی که در راه ایثارگران برداشتیم، توانستیم چتر حمایتی برای فرزندان و خانواده‌های شاهد، جانبازان و ایثارگران داشته باشیم که در این دوره به صورت قانون دائم به تصویب رسید.

نماینده مجلس نهم در ادامه از گلایه‌ خود به هیئت رئیسه و پیگیری‌هایی که به سرانجام نرسید اظهار داشت: از هیئت رئیسه گلایه‌مندم به دلیل اینکه طرح ثبت اختراع و علائم تجاری در این دوره به جایی نرسید این طرح نزدیک به سه سال با استفاده از پیشرفته‌ترین تجربیات دنیا آماده شد اما به دلیل غفلت باعث تاخیر و روی زمین ماندن این طرح شد.

افتخاری افزود: بی‌توجهی به نخبگان خسارت‌های فراوانی را در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت ملی به جا خواهد گذاشت و عدم پیگیری فعالیت نخبگان از سوی مسئولین در نهایت منجر به فرار مغزها و ثبت اختراع نخبگان در خارج از کشور خواهد شد و کشورهای دیگر از نخبگان ملی ما بهره خواهند برد.

نماینده‌ای که دوازده سال در مجلس خدمت کرد درباره خداحافظی با کرسی بهارستان گفت: بعد از دوازده سال خدمت در مجلس شورای اسلامی به تدریس در دانشگاه خواهم پرداخت و به عنوان نماینده خانم در مجلس توصیه‌ای به بانوان دارم که بر روی صندلی سبز بهارستان تکیه می‌زنند، برنامه‌ریزی، استعداد و  توانایی خود را به کار گیرند و از خود مادی غافل باشند و به خدمت به نظام و مردم بپردازند.

**منتخبان مجلس دهم بدانند که آخرین روز حضورشان در مجلس می‌رسد

محمدعلی اسفنانی نماینده مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در همین‌باره اظهار داشت: نزدیک به 36 سال احکام مربوط به بودجه در مجلس تکرار می‌شد اما در مجلس نهم به طور دائم تصویب شد و از این دوره به بعد تصویب بودجه در مجلس راحت‌تر و زمان کمی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی از دیگر اقدامات به جا و موثر مجلس نهم گفت: تصویب برجام، قانون دادرسی کیفری، قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت از خانواده از دیگر مصوباتی بودند که مجلس نهم به خوبی از عهده آنها برآمد.

اسفنانی از تاسف خود درباره برنامه ششم توسعه گفت: در کمیسیون تلفیق ساعت‌ها وقت صرف کردیم اما متاسفانه برنامه ششم در صحن علنی مجلس مطرح نشد و امیدوارم این بحث در مجلس دهم در اولویت کاری قرار گیرد.

نماینده مجلس نهم افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان علیرغم پیگیری‌های فراوان پایش به مجلس نهم باز نشد و این یکی از مصوباتی است که در مجلس نهم جا ماند.

اسفنانی از گذرا بودن این دوران گفت: نمایندگان منتخب باید فرصت و لحظه‌ها را غنیمت شمارند و تمام هم و غم خود را جهت رفع مشکلات مردم بگذارند و بدانند چنین روزی خواهد رسید که آخرین حضورشان در مجلس شورای اسلامی است.

فاطمه علیخانی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.