وزیر کشور در صحن علنی:

منتظر حل و فصل موضوع مینو خالقی هستیم

رحمانی‌فضلی گفت: علی رغم اختلاف نظر وزارت کشور و شورای نگهبان این موضوع به مراجع ذی صلاح ارسال شده است.

منتظر حل و فصل موضوع مینو خالقی هستیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس دهم قرائت کرد.

وی با اشاره مسئله مینو خالقی گفت: مضافاً آنکه درخصوص منتخبِ سوم مردم اصفهان نیز، مطابق آنچه که شورای نگهبان اعلام کرده است، ابطال انتخابات نسبت به یک فرد اعمال شده و با توجه به تفاوتِ برداشتِ وزارت کشور از قانون، در این خصوص اقدامات قانونی لازم، از جمله ارجاع موضوع به مراجع ذیصلاح و مجلس شورای اسلامی جهت ارائه استفساریه دنبال شده است که کماکان منتظرحل وفصل قانونی موضوع هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی در ابتدای سخنرانی خود گفت: سپاس و درود بی کران خداوند باری تعالی را که توفیق خدمت گذاری به ملت شریف، آگاه و ولایت مدار ایران اسلامی را نصیب ما کرد و با هدایت و کرامت خود توفیق ادای امانت سنگین برگزاری انتخابات را با شروع دوره دهم مجلس شورای اسلامی را بر ما ارزانی داشت.

وزیر کشور افزود: با نکو داشت یاد و خاطره معمار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مایلم تشکر عمیق خود را از مقام معظم رهبری که با رهنمودها و ارشادات حکیمانه و مدبرانه خویش راه گشایی مسیرمان شدند و نیز از ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی که با توصیه های ارزشمندشان در فراهم ساختن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات از هیچ کوششی دریغ ننمودند ابراز نمایم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همان گونه که مستحضرید انتخابات در ایران بر گرفته از قانون اساسی است و اصل ششم قانون اساسی اداره امور کشور را تنها از طریق اتکای آرای عمومی ممکن می داند و اصل هفتم نیز مجلس شورای اسلامی را ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور دانسته است.

وزیر کشور عنوان کرد: وزارت کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در طراحی مسیر حرکت برای تنظیم مقدمات و روند اجرای انتخابات در کمال شرعی، اخلاقی مبنای کار خود قرار داد و با اذعان به مسئولیت ملی مجموعه عوامل دست اندر کار  در دولت، حاکمیت و عرصه های سیاسی و اجتماعی حرکت خود را بر مبنای اصول راهبردی مشخص دنبال کرد.( برای مشاهده متن کامل سخنان وزیر کشور اینجا کلیک کنید)


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار