سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

برخورداری بندر خرمشهر از 20 پست اسکله

400 میلیارد ریال پروژه در سال‌جاری در بندرخرمشهر اجرای می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران سبب ویرانی همه زیرساخت‌های بندر خرمشهر شد که از سال 72 با حمایت دولت و سازمان بنادر و دریانوردی و همت شبانه‌روزی متخصصان و کارشناسان، زیرساخت‌های این بندر بازسازی شد.

عادل دریس افزود: سازمان بنادر تلاش دارد که بندر خرمشهر به‌عنوان دروازه روزی شهرستان خرمشهر تبدیل شود.

وی گفت: هم اکنون بندر خرمشهر از 20 پست اسکله، 230 هکتار مساحت برخوردار بوده و ترمینال‌های کانتینری، کالاهای عمومی، نفتی، خودرو، مسافری و ریلی نیز در آن احداث شده است.

مدیر کل بندر خرمشهر میزان ظرفیت بندر خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی را 4 میلیون و 600 هزار تن اعلام  کردو افزود: پیش از جنگ تحمیلی شناورهای زیر 20 هزار تنی در این بندر تردد داشتند ولی اکنون این ظرفیت به زیر 5 هزار تن و برای فلت‌ها و بارج‌های مسطح تا 12 هزار تن رسیده است.

دریس آمار متوسط سالیانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر را 2 میلیون تن اعلام کرد.

وی درباره عملکرد توسعه‌ای بندر خرمشهر افزود: مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای بندر خرمشهر در سال جاری شامل تعمیرات اساسی چهار پست با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد ریال، تعمیرات اساسی پس کرانه اسکله‌های 2 تا  7 با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال، سیستم اعلام حریق بندر با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال، تأمین تجهیزات و اجرای سیستم زیرساخت فیزیکی فیبر نوری؛ نصب و راه‌اندازی دکل‌های سیستم CCTV با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.