آبادان؛

کاهش عملکرد تخلیه و بارگیری بندر آبادان

یک زون نفتی به منظور بانکرینگ و ترانزیت مواد نفتی در بندر اروند کنار باسرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:دلیل کاهش عملکرد تخلیه و بارگیری بندر آبادان تک نرخی شدن بهای سوخت و محدودیت ترخیص و خروج کالای ملوانی در سال گذشته است.

مهندس سفاری با اشاره به احداث دو پست اسکله برای سوخت‎رسانی به شناورها و ترانزیت مواد نفتی افزود: با توجه به نزدیکی این بندر به خلیج فارس، احداث  این اسکله ها سبب  توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت اسمی هفتصد هزار تن بندر آبادان و بنادر تابعه آن گفت: امسال با صدور مجوز وارداتی توسط گمرک ایران برای دو بندر چوئبده و اروندکنار، می توان شاهد رشد چشمگیر ترانزیت کالا و اشتغال در این بنادر شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: در حال حاضر تنها سه فروند شناور مغروقه در بهمنشیر شناسایی شده که مانع جدی برای تردد شناورها است و در صدد خارج سازی آنها هستیم.از سوی دیگر طرح مطالعاتی برای شناسایی مغروقه ها دیگر در این رودخانه در دست بررسی است.

سفاری با اشاره به اینکه محدودیت های خروج کالای ملوانی امسال نیزادامه دارد گفت:  پیش‎بینی می شود سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود عملکرد داشته باشیم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.