آبادان؛

کاهش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان

تخلیه و بارگیری در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ ،25درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: از جمله کالاهایی که از این بنادر صادر می‌شود، مربوط به میوه و تره‌بار، محصولات دامی و خشکبار است.

علیرضا سفاری با بیان اینکه بندر آبادان شامل ۶ اسکله به عمق پنج متر و حداکثر کشتی با توناژ ۵۰۰۰ تن است، افزود: اغلب اجناس وارداتی شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک و سوپرمارکتی است.

وی با اشاره به وجود بندر چوئبده با فاصله ۴۷ کیلومتری اشاره کرد و گفت: این بندر در حاشیه رودخانه بهمنشیر قرار گرفته و ۱۰ هکتار محوطه دارد که عمده محصولات صادراتی آن، دام و کشاورزی، شیلات، مصنوعات پلاستیکی، خشکبار و تره‌بار است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان به وجود کارخانجات کشتی‌سازی و داک‌های شناور اشاره کرد و افزود: در این بندر مرکز تجسس و نجات قرار گرفته که در شمال غرب خلیج‌فارس واقع شده است.

سفاری با اشاره به اینکه در سال ۹۴، ۱۲۱ هزار و ۸۱۶ تن بار تخلیه و بارگیری شده است، گفت: این رقم نسبت به سال ۹۳، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی، سیستم جدید اظهارنامه‌های گمرک را هم از جمله عوامل روند کاهشی تخلیه و بارگیری کالا دانست و افزود: امیدواریم با جا افتادن این سیستم جدید در ماه آینده این روند بهتر شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان به آمار دو ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در دو ماهه سال ۹۴ این رقم ۲۰ هزار و ۹۴۹ تن بود که امسال به ۱۶ هزار و ۱۳۱ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، کاهش ، صادرات ، کالا ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.