سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرزی: روسیه، ایران و هند باید وارد مذاکرات صلح شوند

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: برای نتیجه گیری مطلوب از تلاش‌های گروه هماهنگی، باید سایر قدرت‌های منطقه و جهان به ویژه هند، ایران و روسیه نیز وارد مذاکرات صلح شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: ایالات متحده نباید افغانستان را اسباب بازی سیاسی خود بسازد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به اینکه عامل جنگ و ناامنی در افغانستان نیروهای خارجی هستند، گفت: اهداف، کارکردها و همکاری‌های ایالات متحده آمریکا و پاکستان مانع تامین صلح در افغانستان می‌شود.

کرزی ضمن قدردانی از کمک‌های توسعه آمریکا به افغانستان گفت: استراتژی این کشور برای فلج ساختن ریشه‌های افراط‌گرایی و تروریستی در منطقه، مطلقاً غلط است.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: اسلام آباد باید خیال داشتن افغانستان تحت قیمومیت را از سر بیرون کند و برای دوستی و برادری با افغانستانی‌ها تلاش کند.

وی در صحبت با رادیو «مشعل» ضمن حمایت از تلاش‌های صلح به شمول مذاکرات با حزب اسلامی حکمتیار گفته است که نشست گروه هماهنگی چهارجانبه برای مذاکرات صلح افغانستان، به مفهوم دیگر نمایانگر دخالت خارجی‌ها در معضل کنونی افغانستان است.

حامد کرزی همچنین گفته است که برای نتیجه گیری مطلوب از تلاش‌های گروه هماهنگی، باید سایر قدرت‌های منطقه و جهان به ویژه هند، ایران و روسیه نیز وارد مذاکرات صلح شوند.

این مقام افغانستانی بار دیگر طالبان را برادر خطاب کرد و گفت که خود را از نفوذ و اسارت پاکستان رها کنید و به روند صلح بپیوندند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.