سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

برگزاری مراسم معنوی اولین شب از لیالی قدر+تصاویر

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، آئین احیاء و شب زنده داری نخستین شب از لیالی قدر با حضور جمع کثیری از مردم در مساجد و اماکن مذهبی با قرائت قرآن، دعا و نیایش و قرآن بر سر گرفتن و طلب استغفار در استان برگزار شد.

در شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام، مردم مومن و ولایتمدار شهرستان های خراسان شمالی با حضور در اماکن متبرکه و مقدس، از عمق وجود و با سوز و گداز با راز و نیاز با معبود و قرائت قرآن و دعا و شب زنده داری، نخستین شب قدر را با ندای "الهی العفو" و "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" احیا کردند.

آیین محوری احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شهرستان بجنورد که در دو محل مصلی امام خمینی(ره) و همچنین امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد، مملو از عاشقان و شب زنده دارانی بود که خواب را بر خود حرام کرده و شب تا به صبح را به راز و نیاز با معبود خود پرداختند.

مراسم شب نوزدهم در شهرستان ها نیز در آستان امام‌زاده حمزه رضا (ع) شیروان، در آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر (ع) و حمزه بن موسی اسفراین، در محل امام‌زاده فخرالدین نعمت‌الله ایور شهرستان گرمه، در آستان امام‌زاده زین‌العابدین شهرستان جاجرم، در آستان امام‌زاده سید جعفر (ع) و امام‌زاده عبدالرحمن (ع) شهرستان فاروج و در محل امام‌زاده ابراهیم (ع) انصار مانه و سملقان برگزارشد.


















انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.