سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی مطرح کرد؛

انجام بازرسی‎های دوره‌ای و نظارت الکترونيکی بر قرارهای صادره

معاون دادستان کل کشور در امور بازرسی و نظارت گفت: در دادستانی کل کشور به دنبال تبديل نواقص احتمالی به محاسن هستيم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،  محمد فيروزی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی در جلسه شورای مديران قضايی دادگستری کل استان اصفهان گفت: حکما و بزرگان دين و تمام حوزه ها بر احيای حق مظلوم و اجرای عدالت و برقراری نظم و امنيت عمومی اتفاق نظر داشته و دادستانها در خط مقدم اين مسئوليت خطير قرار دارند. 
 
وی با اشاره به اينکه برقراري نظم، آسايش و امنيت حول محور عدالت حاصل مي شود بيان داشت: دادستانها و قضات دادسراها با حفظ وحدت، قاطعانه با هنجارشکنان، متخلفان و قانون شکنان در چارچوب قانون برخورد کرده و زمينه ساز اجرای عدالت خواهند بود. 
 
فیروزی افزود: در اين راه با نيت خالص و کسب رضای خداوند و توسل به اهل بيت عليهم السلام بايد گام برداشت و همواره در اجرای وظايف خود را خادم مردم بدانيم. 
 
معاون دادستان کل کشور در امور بازرسی و نظارت، هدف از اينگونه بازرسی ها را ارتقای سطح کمی و کيفی عملکرد دادسراها برشمرد و تصريح کرد: در دادستانی کل کشور به دنبال تبديل نواقص احتمالی به محاسن هستيم و اين هدف را با انجام بازرسي های دوره ای به دادسراهای سراسر استانها و همچنين نظارت الکترونيکي قرارهای صادره محقق می کنیم.
 
اين مقام عالی قوه قضاييه تلاش در جهت اتخاذ تصميم و تدبير در کاهش جمعيت کيفری زندان و ساماندهی اجراي احکام و نظارت بر حسن احيای حقوق عامه را از ديگر وظايف و برنامه های اين دادستانی ياد کرد و نتايج حاصله از بازرسی هيئت بازرسين را از دادسراهای استان اصفهان در مجموع خوب و مثبت ارزيابی کرد و به بيان نقاط ضعف و قوت پرداخت. 
 
فيروزی در پايان تصريح کرد: تصميمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد و دستور دادستان به ضابطان بايد مقيد به زمان، مکان و موضوع مشخص باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.