سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت

وزیر ارتباطات؛شرکت زیر ساخت را محور اصلی توسعه ICT دانست

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی دوازدهمین سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت را تبریک گفت و این شرکت را محور توسعه ict خطاب کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پیامی دوازدهمین سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت را تبریک گفت و این شرکت را محور توسعه ict خطاب کرد.

متن پیام وزیر ارتباطات به مناسب دوازدهمین سالروز تاسیس شرکت ارتباطات زیر ساخت به شرح  زیر است:

دنیای امروز عصر شکوفایی و اعتلای ارتباطات و ساختارها و زیرساختهای مربوط به آن است. این امر تا جایی پیش رفت که عصر حاضر به عصر انفجار اطلاعات و جهان کنونی به دهکده جهانی تقلیل یافت. از سوی دیگر در جهان کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات زیربنا و پیشران توسعه در همه ابعاد و زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و ict را تسهیل گر و توانمند ساز سایر بخشهای توسعه نامیده‌اند. دولت تدبیر و امید، اولویت و سیاست اصلی خود را به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان توانمند ساز، توسعه آفرین و اثر بخش بر رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران، قرار داد. و این امر نیز ضرورت تغییر در نگرش و اتخاذ راهبردهای خاص و جدید در بخش ICT را ایجاب کرده است

در این راستا بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه کشور باید با انتخاب استراتژی پیشروانه آینده ساز، ضمن تکمیل و توسعه شبکه پهن باند ملی با استفاده از فناوری‌های نوین، افزایش محتوای بومی ایرانی اسلامی، ارتقای صنعت داخلی با قابلیت صادرات و حمایت از تولید و عرضه خدمات و محصولات راهبردی بومی، مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیکی، افزایش سهم کشور در ترانزیت و مبادلات ترافیکی و کاهش شکاف و نابرابری برخورداری از خدمات ICT بین شهرها، روستاها و مناطق محروم با استفاده از ظرفیت‌های منابع عمومی، غیر دولتی و جذب سرمایه گذاری مشترک و هدفمند خارجی و توان دانشمندان، متخصصان داخلی و ایرانیان مقیم خارج و جوانان مستعد کشور، موجبات افزایش رشد و رفاه اقتصادی و اجتماعی، توسعه متوازن و پایدار با حفظ محیط زیست، تسهیل امور، شفاف سازی گردش اطلاعات و کاهش فساد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را فراهم نماید.

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد حاکمیتی متولی شبکه‌های اصلی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با توجه به نقش ویژه و حیاتی آن در توسعه بخش ICT، بدون هدف قرار دادن کسب سود بیشتر، ضمن پیشتازی در ارتقای ظرفیت و توان فناورانه خود، با پشتیبانی از سایر بنگاه‌های اقتصادی دولتی و غیر دولتی مرتبط، در افزایش تولید ثروت ملی و ارائه خدمات متنوع، نوین و با کیفیت مطلوب به مردم، نقش مؤثری ایفا می‌نماید.

ضمن گرامیداشت 14 مرداد سالروز تأسیس شرکت ارتباطات زیر ساخت از تلاش‌های همه همکاران و کارشناسان و مدیران این شرکت که علیرغم مشکلات فراوان در ایفای نقش مهمی که بر عهده داشتند پایدار بوده و نقش اصلی در دسترسی مردم به جریان آزاد و ایمن اطلاعات ایفا نموده‌اند، تشکر نمایم.

محمود واعظی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.