سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کم بودجه بر خلاف شاخص‌های توسعه کشور

بودجه خوزستان بر خلاف شاخص‌هاي توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس کميسيون انرژي مجلس گفت: بودجه امسال خوزستان بر خلاف شاخص‌هايي بوده که براي توسعه کشور در نظر گرفته شده و پاسخگوي نيازهاي اين استان نيست.

فريدون حسنوند بیان کرد: توجه به تأمين نيازهاي مالي و عمراني خوزستان يک موضوع مهم بوده و حق اين استان به خوبي در بودجه  سال 95 کشور ديده نشده است.

وي افزود: خوزستان يک استان غني و با ظرفيت فراوان و منحصر به فرد است و ساليانه اعتبارات گسترده‌اي از اين استان تحت عنوان عوارض به خزانه کشور وارد مي‌شود.

رئيس کميسيون انرژي مجلس عنوان کرد: طبق قانون، بايد بخشي از اين اعتبارات به استان برگشته و در بخش‌هاي مختلف هزينه و اختصاص يابد که متاسفانه اين ميزان اعتبار در بودجه امسال ناديده گرفته و به مبلغي ناچيز کاهش يافته است.

وي گفت: بودجه امسال خوزستان بر خلاف شاخص‌هايي بوده که براي توسعه کشور پيش‌بيني و در نظر گرفته شده و پاسخگوي نيازهاي خوزستان نيست.

حسنوند افزود: به همين جهت ما بايد سعي کنيم از طريق تخصيص‌ها، کمبودهاي مالي و اعتباري امسال خوزستان را رفع و زمينه توسعه و عمران هر چه بهتر اين استان را فراهم کنيم.

نماينده مردم انديمشک در مجلس بيان کرد: استان خوزستان با وجود برخورداري از يک ظرفيت خدادادي و ثروت‌هاي منحصر به فرد، متاسفانه در برخي موارد با محروميت گسترده رو‌به‌رو بوده که رفع اين محروميت، نيازمند توجه ويژه و پيگيري مسئولان محلي و برنامه‌ريزي مناسب است.

نماينده مردم انديمشک در مجلس خاطرنشان کرد: ما بايد سعي کنيم براي اعتبارات سال 1396 بودجه‌اي متناسب با نياز خوزستان، جذب و کاهش بودجه امسال را جبران و زمينه رفع محروميت و توسعه استان را بيش از گذشته فراهم کنيم.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.