سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ضرورت آشنایی جوانان با ابعاد شخصیتی شهید مدنی

مدیرکل بنیاد شهید همدان بر ضرورت آشنایی جوانان با ابعاد و زوایای زندگی شهید آیت الله مدنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر عارف در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدنی در بیت ایشان  با بیان اینکه باید ابعاد و زوایای زندگی شهیدمدنی و تأثیرگذاری ایشان در روند انقلاب و پیروزی آن را برای همگان تشریح کنیم، اظهار داشت: باید جوانان را با منش این شهید بزرگوار آشنا ساخته و از درایت و ولایت‌پذیری ایشان صحبت شود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه در تحولات اجتماعی همواره پیشتاز بودند، اظهار کرد: از 170 سال قبل چندین جنبش ایجاد شده که علما نقش اساسی در آن داشتند.

عارف برای مثال به آخوند خراسانی اشاره کرد که مجوز جنبش مشروطه را صادر کرد و گفت: علما در رهبری جنبش مشروطه نیز نقش مهمی ایفا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: از دیگر رهبران دینی می‌توان به سیدجمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد که در مقابل زیاده‌طلبی حکام، استبداد و شیوه‌های خفقان‌آور منادی آزادی بود.

این مسؤول با اشاره به وجود دو دیدگاه در نهضت مشروطه افزود: یک دیدگاه مبتنی بر نگاه توسعه‌ای اروپا و تقلید از آن و دیدگاه دیگر نگاه به داخل و توانمندی‌های خود برای پیشرفت بود.

عارف با اشاره به روشنگری و هدایتگری آیت الله مدنی در مقابله با ظلم و مبارزه با فساد و ستم گفت: امروز به پاس قدرشناسی از زحمات آیت الله مدنی دور هم جمع شده‌ایم زیرا مردم ما مردمان قدرشناسی هستند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.