همدان؛

کونگ فو باید به نام ایران در مجامع جهانی ثبت شود

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: کونگ فو در جامعه بین‌الملل به عنوان رشته ورزشی ایرانی ثبت می‌شود.

کونگ فو باید به نام ایران در مجامع جهانی ثبت شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رییس فدراسیون کونگ فو در مجمع سالیانه هیات کونگ فو استان همدان گفت: استان همدان یکی از مناطق اثرگذار این ورزش در کشور است و خوشحالیم که اتحاد خوبی بین مدیرکل و رئیس هیات استان وجود دارد.

رضا حیدری در ادامه اظهار کرد: روزی که به این فدراسیون پا گذاشتم با هجمه ای از بدهی ها و شکایات روبرو بودیم که بعضی از آنها در نهایت منجر به برداشت های مالی از حساب های فدراسیون و بروز برخی تحریم ها و محدودیت ها شده بود.

وی حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را در برون رفت کونگ فو از بن بست های گذشته بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری منظم مسابقات کشوری، لیگ های بانوان و آقایان و حضور تیم ملی در مسابقات جهانی آلمان و روسیه از مهمترین اتفاقات دوسال اخیر کونگ فو بوده است.

حیدری با اشاره به میزبانی موفقیت آمیز مسابقات قهرمانی آسیا در قصر شیرین گفت: علیرغم وقوع حوادثی چون فاجعه منا و برخی سنگ اندازی های کشورها این مسابقات با حضور نمایندگان رسمی ۲۵ کشور برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی در سطح آسیا و جهان داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: عدم ثبت یک ورزش‌ با نام ایران با توجه به توانمندی و حضور چشم گیر آن در عرصه بین ‌المللی جای تاسف بسیاری است.

وی افزود: در حال حاضر با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کار برای ثبت ورزش رزمی به نام کشورمان در عرصه جهانی آغاز شده و انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.

رئیس فدارسیون کونگ فو گفت: متاسفانه امروز در بعضی ورزش‌ های وارداتی فرد ابتدا باید سجده و سپس رقص‌ های موزون و پس از آن به مسابقه بپردازد که این امر یک فرهنگ نامطلوب و در واقع شبیخون فرهنگی است و باید در این حوزه هوشیارانه گام برداشته شود.

حیدری اظهار داشت: در این راستا هم برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و همچنین گام های ارزنده ای در راستای آگاه سازی ورزشکاران برداشته شده است.

وی تصریح کرد: ورزش ایران تاکنون ،رشته ای ورزشی خاصی را به نام ایران در مجامع بین المللی ورزشی ثبت نکرده است و کونگ فو این ظرفیت را دارد که ورزش خاص ایرانی را در مجامع بین المللی ثبت کند.

حیدری گفت: برای معرفی کونگ فو در مجامع بین المللی برنامه ریزی کرده ایم و برگزاری مسابقات آسیایی در قصرشیرین با وجود مخالفت های مختلف با استقبال ورزشکاران کشورهای مختلف همراه شد .

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.