همدان؛

ضرورت آشنایی جوانان با ابعاد شخصیتی شهید مدنی

مدیرکل بنیاد شهید همدان بر ضرورت آشنایی جوانان با ابعاد و زوایای زندگی شهید آیت الله مدنی تأکید کرد.

ضرورت آشنایی جوانان با ابعاد شخصیتی شهید مدنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر عارف در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدنی در بیت ایشان  با بیان اینکه باید ابعاد و زوایای زندگی شهیدمدنی و تأثیرگذاری ایشان در روند انقلاب و پیروزی آن را برای همگان تشریح کنیم، اظهار داشت: باید جوانان را با منش این شهید بزرگوار آشنا ساخته و از درایت و ولایت‌پذیری ایشان صحبت شود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه در تحولات اجتماعی همواره پیشتاز بودند، اظهار کرد: از 170 سال قبل چندین جنبش ایجاد شده که علما نقش اساسی در آن داشتند.

عارف برای مثال به آخوند خراسانی اشاره کرد که مجوز جنبش مشروطه را صادر کرد و گفت: علما در رهبری جنبش مشروطه نیز نقش مهمی ایفا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: از دیگر رهبران دینی می‌توان به سیدجمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد که در مقابل زیاده‌طلبی حکام، استبداد و شیوه‌های خفقان‌آور منادی آزادی بود.

این مسؤول با اشاره به وجود دو دیدگاه در نهضت مشروطه افزود: یک دیدگاه مبتنی بر نگاه توسعه‌ای اروپا و تقلید از آن و دیدگاه دیگر نگاه به داخل و توانمندی‌های خود برای پیشرفت بود.

عارف با اشاره به روشنگری و هدایتگری آیت الله مدنی در مقابله با ظلم و مبارزه با فساد و ستم گفت: امروز به پاس قدرشناسی از زحمات آیت الله مدنی دور هم جمع شده‌ایم زیرا مردم ما مردمان قدرشناسی هستند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.