سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بچه هایی که با امر پدر ومادر خشن می شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت و خشونت دو جرم سنتی هستند، گفت: تاکنون هیچ جامعه‌ای عاری از خشونت و سرقت نبوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: دو جرم سرقت و خشونت امنیت اجتماعی جامعه را دچار فرسایش می نماید.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هشدار داد:گاهی خانواده ها ناخواسته اقدام به ترویج فرهنگ انتقام گیری در فزرندان خود می نمایند.

وی عدم مهارت در گفت و گو را یکی از عوامل ایجاد خشونت وضرب وجرح دانست وافزود:یکی از پیامد های منفی خشونت این است که به همگرائی اجتماعی جامعه صدمه ولطمه وارد می کند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان داشت: 15 درصد کاهش سرقت در استان کرمان طی سال جاری را دنبال می‌کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سرقت و خشونت به عنوان اولویت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در نظر گرفته شده‌اند زیرا این دو جرم عوامل تولید پرونده در مراجع قضایی کشور هستند.
 
وی اظهار کرد: برای کاهش سرقت و خشونت باید اقدامات لازم را انجام داد و هرچند خشونت وجود دارد اما ما نگران رشد خشونت هستیم زیرا زنگ خطر خشونت به صدا درآمده است و پرونده‌های ضرب و جرح عمدی افزایش زیادی دارد.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان افزود: روزانه یک هزار و 500 گواهی صدمات بدنی عمدی در کشور توسط پزشکی قانونی صادر می‌شود و این آمار نگران کننده است.

موحد با بیان اینکه رسانه ها ناخواسته فرهنگ خشونت را درجامعه ترویج ندهند، خواستار انجام اقدامات فرهنگی از سوی رسانه ها در راستای افزایش صبر و بردباری و ایجاد فضای شاد در جامعه در راستای کاهش خشونت ها شد.

وی با اشاره به اینکه 71درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند،اظهار داشت:تراکم جمعیت خود نیز می تواند مولد خشونت باشد

انتهای پیام/ح
برچسب ها: خشونت ، جرم ، کرمان ، فرهنگ ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.