سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوزان رایس بر تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اوباما به طور مستمر همه کمک هایی را که اسرائیل نیاز داشت،در اختیار تل آویو قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا،در مراسم امضای یادداشت تفاهم ارائه کمک نظامی موشکی به تل آویو گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از روزی که کارش را در این سمت آغاز کرد، به طور مستمر همه کمک هایی را که اسرائیل در منطقه ای خطرناک برای دفاع از خود نیاز داشت،در اختیار تل آویو قرار داده است.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: در مراسم امضای این یادداشت تفاهم ،سوزان رایس ،توماس شانون معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و یعقوب ناگِل قائم مقام مشاور امنیت  اسرائیل سخنرانی کردند.

شانن سخنران نخست، از مقاماتی که برای به نتیجه رسیدن این یادداشت تفاهم تلاش کردند قدردانی کرد و به حضار خوشامد گفت.

سخنران بعدی رایس بود که گفت:«آمریکا در طول هشت سال گذشته، تقریبا 24 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار داده است. ما  در خصوص سامانه گنبد آهنین و دیگر فنآوری های دفاع موشکی که زندگی های بی شماری را در اسرائیل نجات داده اند،بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم. این بودجه،به  اسرائیل امکان داده است پیشرفته ترین توانایی های نظامی جهان را بدست آورد. مثلا،امسال،ما در حال تحویل جت جنگنده اف سی و پنج هستیم که اسرائیل را به تنها کشور خاورمیانه (غرب آسیا) تبدیل می کند که این هواپیمای پیشرفته را در اختیار خواهد داشت.ما مفتخریم که هیچ دولت دیگری در تاریخ،بیشتر از ما برای امنیت اسرائیل فعالیت نکرده است.امروز، ما در حال دادن تعهد بی سابقه دیگری به امنیت و مردم اسرائیل هستیم. این مذاکرات مانند هر بحثی  بین دوستان، فراز و نشیب هایی داشته است ولی من معتقدم نتیجه نهایی خود گویا همه چیز است.

ما در حالی که به تقویت  امنیت اسرائیل برای دهه آینده می پردازیم،همچنین به امنیت اسرائیل در دراز مدت متعهدیم.به همین دلیل است که ما با شرکای بین المللی خود برای رسیدن به یک توافق هسته ای با ایران، همکاری کرده ایم. به همین دلیل است که ما همچنان برای دستیابی به راه حلی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین فشار می آوریم.این یادداشت تفاهم نه فقط برای اسرائیل بلکه برای آمریکا خوب است.امنیت ما با هم مرتبط است.»

ناگل نیز گفت :«بسته کمک نظامی که آمریکا با سخاوتمندی در اختیار اسرائیل قرار داده است،اقدام کوچکی نیست و به ما برای به عهده گرفتن مسئولیت دفاعی زیادی که با آن روبرو هستیم کمک می کند و موجب بهبود توانایی اسرائیل می شود.اسرائیلی قدرتمند،به منزله جزیره ثبات در خاورمیانه و شریکی مهم در جنگ با نیروهای تروریسم  و افراط گرایی در منطقه ما و فراتر از آن است.به این دلیل است که ما معتقدیم این کمک نه تنها سرمایه گذاری مهم در خصوص امنیت اسرائیل است بلکه همچنین سرمایه گذاری در خصوص ثبات منطقه ،سرمایه گذاری در امنیت آمریکا و شهروندانش است.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.