سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

نشست نقش معماري در سبک زندگي

نشست نقش معماري در سبک زندگي در سرای بهشتیان قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در اين نشست مديران بخش معماري و شهرسازي استان ، از راه کارهای خود برای براي آغاز پررنگ تر شدن نقش معماري اصيل در فضاي شهري گفتند.

نوروزيان رئيس انجمن هنر معماري و احياء بافتهاي تاريخي استان در این نشست گفت: استفاده از مصالح بومي ، حفظ حرمت ها ، استفاده از تزئينات بجا ،  توجه به نقش کاربردي آنها ، همجواري باغستان ها و محل کار افراد از جمله مواردي است که بايد در معماري امروز براي رسيدن به سبک زندگي متناسب با فرهنگ ، به آن پرداخت.

نوروزیان افزود : با گرد هم آمدن مسئولان و همگرايي سازمان ها و راهکارهای آنان ، مي توان به نقطه ي اشتراکي در زمينه ي توجه به معماري فضاها و نماي ساختمان هاي شهري رسيد.

سیده حمیده زرآبادي نماينده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس هم گفت : بخشي از آسيب هاي معماري مربوط به فاصله گرفتن در استفاده نکردن از رنگ ها و پرهيز از توجه به حريم خصوصي و زندگي اجتماعي افراد است .

ماني فر مدير کل راه و شهرسازي استان هم ضمن اشاره به سبک زندگي در گذشته و تصميم گيري افراد با توجه به نيازها و سلايق آنها در زندگي گفت : يک سليقه بدون توجه خواسته ها و نيازهاي جامعه تصميم به معماري و ساخت بنا مي گیرد و افراد جامعه هم مجبور به خريد چنين فضاها و خانه هايي هستند.

حضرتي ها مديرکل ميراث فرهنگي استان هم در اين نشست گفت : سرگشتگي در همه ي ابعاد زندگي انسان معاصر ديده مي شود و با پيدايش مدرنيسم که با شروع جنگ هاي جهاني به ما تحميل شد ، در تمامي عناصر زندگي خود از جمله معماری بناها دچار تقليد شده ايم.

حضرتي ها ادامه داد : در معماري گذشته ي ما خانه ها حالت پذيرندگي داشت و بافت مسکوني کاملا از بافت تجاري مجزا بود و در معماري جديد و تازه ي خود با از دست دادن اين سبک معماري ، جايگزيني را براي آن نيافته ايم .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.