سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

دسته بزرگ عزاداری زینبیه اعظم زنجان با ندای لبیک یا زینب به راه افتاد+ تصاویر

دسته زینبیه زنجان با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از سر تا سرکشور و حتی خارج از کشور با ندای یا زینب (س)در زنجان آغاز به عزاداری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ امروز زنجان شاهد حماسه ای دیگر است حماسه ای  که به یاد شیر زن دشت کربلا و به یاد دلاوریهای علی وار گونه پیام‌رسان دشت کربلا شکل می گیرد.


مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجان نه تنها در زنجان بلکه یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان در کشورمان است که همه ساله با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از سرتاسر ایران و حتی خارج از کشور به خصوص از آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورها برگزار می‌شود.
طبق سنوات گذشته مسیر حرکت این دسته عزاداری از خیابان زینبیه، به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) است و هم اکنون خیل عظیم عاشقان بانوی دشت کربلا در حال پیوستن به این تجمع بزرگ هستند.

این مراسم با 19 دوربین پوشش تصویری داده می شود و به صورت زنده از شبکه های ملی و برون مرزی پخش می شود.
مدیر اجرایی مسجد زینبیه اعظم زنجان احدیان گفت : هزار خادم افتخاری هم در این مراسم ارائه خدمت می کنند و 87 گروه ثابت و سیار در مسیر عزاداری اقدام به جمع‌آوری نذورات  می کنند.

شماره حساب 0201226846003 نزد بانک ملی به شناسه 574536  برای نذروات نقدی اختصاص یافته است .
#10*7*733* هم برای انتقال نقدی نذورات از طریق تلفن همراه در نظر گرفته شده است .
دسته زینبیه زنجان پس از حسینیه اعظم دومین اجتماع ارادتمندان به اهل بیت ع در زنجان است .

پارسال 2 هزار و 73 راس گوسفند به این مکان مذهبی اهدا شد و مجموع نذورات نقدی و غیرنقدی به 8 میلیارد و 440 میلیون ریال رسید.


انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.