سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرود;

4شکارچی در شاهرود دستگیر شدند

چهار شکارچی طی دو عملیات مختلف در شهرستان شاهرود دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شاهرود با اشاره به اینکه اندازه مجاز برای پروانه شکار کبک در این فصل سه قطعه برای هر نفر است و شکار در مناطق پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و مناطق حفاظت شده نیز ممنوع است، گفت:  محیط بانان پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق موفق به دستگیری یک نفر و کشف هفت قطعه کبک و یک سلاح ساچمه زنی شدند.
صمدجلالی با تاکید بر اینکه شکار در مناطق ممنوع تحت پیگرد قانونی است، افزود: این شکارچی متخلف به علت ضرر و زیان وارده به حیات وحش ملزم به پرداخت یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان شد.
وی  همچنین تاکید کرد: باید توجه داشت که گاهی ضررهای وارده به محیط زیست از ناحیه شکارچیان را نمی توان با هیچ مبلغی جبران کرد.
جلالی از عملیات دیگری نیز در زیستگاه و شکارگاه‌های مناطق آزاد مجن خبر داد و ابراز داشت: پایش و تیم های گشتی محیط بانان منطقه و همکاری نیروی انتظامی شهر مجن موفق به دستگیری سه متخلف در منطقه شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: از این متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیرمجاز و لاشه و اجزای چهار راس قوچ، میش و کل و بز وحشی کشف و ضبط شد.
رئیس حفاظت از محیط زیست شاهرود ضرر و زیان وارد شده به این منطقه را هم چهل میلیون تومان ذکر کرد و افزود: درحال حاضر پرونده در محاکم قضایی تحت رسیدگی است و متهمان تا صدور رای روانه زندان شدند.
جلالی همچنین به وجود چهار اقلیم حیات وحش در منطقه اشاره کرد و گفت: از مردم تقاضامندیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک یا تخلف مراتب را به یگان محیط زیست یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به فصل سرما و روی آوردن حیوانات گرسنه به سمت مزارع و باغ‌ها از مردم می خواهیم با محیط زیست همکاری و با حیات وحش مهربان باشند تا شاهد محیط زیستی پایدار در شهرستان باشیم.
انتهای پیام / ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.