سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مستند پلشهر ساخته شد

فیلم‌ساز جوان اهوازی فیلم مستند «پلشهر» را ساخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایوب مروانی‌پور گفت: هم‌اکنون در حال تدوین فیلم مستند کوتاهی با عنوان «پلشهر» و با موضوع معرفی پل‌های شهر اهواز هستم.

این فیلم‌ساز ادامه داد: در این فیلم علاوه بر معرفی پل‌های حال حاضر و موجود در شهر به پل‌های پنهان آن نیز که تنها نامی از آن ها باقی مانده پرداخت خواهد شد.

مروانی‌پور اظهار داشت: تمرکزم بر روی فیلم‌سازی در گونه مستند است. در مستندسازی نیز بیشتر به سراغ موضوعاتی می‌روم که به مشکلات و معضلات شهر اهواز مربوط می‌شوند. البته اهواز فقط شهر مشکل و معضل نیست چون این کلانشهر تاریخ جذاب و پرباری دارد که کمتر به آن پرداخت شده است.

وی افزود: از این رو، با پرداخت به تاریخ معاصر اهواز با ساخت دو فیلم مستند "سفید هلالی" سرگذشت پل سفید اهواز و "پل سیاه" سرگذست پل سیاه اهواز در راستای شناساندن هر چه بیشتر تاریخ ناگفته و پنهان این شهر مظلوم به نسل‌های گذشته٬ حال و آینده قدم در راهی گذاشتم که امیدوارم مقصد آن روشنگری و ادای دینی نسبت به موطنم اهواز باشد.

این مستندساز به ساخت فیلم مستند دیگری نیز اشاره کرد و در این باره توضیح داد: مستند دیگری درباره تاریخ و سرگذشت منطقه اهواز قدیم «عامری» نیز قرار است برای شبکه خوزستان کار کنم که منتظر نهایی شدن قرارداد آن هستم.

مروانی‌پور خاطرنشان کرد: با روند تخریب بافت تاریخی منطقه توسط شهرداری و ساکنان آن احتمالا این فیلم سندی خواهد شد از هویت این منطقه که در رشد و گسترش شهر اهواز نقش مهمی ایفا کرده است.

ایوب مروانی‌پور ۱۳۵۹ در منطقه اهواز قدیم یا همان عامری به دنیا آمده و کماکان ساکن همین منطقه است. با ورود به انجمن سینمای جوان اهواز در سال ۱۳۷۹ و پشت سر گذاشتن یک دوره کلاس‌های آموزش فیلم‌سازی فشرده و تصویربرداری مقدماتی به عضویت انجمن درآمد و تاکنون نیز یکی از اعضای فعال این دفتر است. از آن زمان تا کنون در زمینه‌های مدیریت تولید فیلم٬ فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی فعال بوده و هست.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.