سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با جمعی از مداحان

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در دیدار با جمعی از پیشکسوتان مداحی استان بر لزوم پیوند میان نسل قدیم و جدید جامعه ی مداحان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معصومی فر گفت: مداحی استان قزوین از سبک های اصیل و ادبیات غنی تبعیت دارد که به نسل قبل محدود شده و این سبک ها باید به نسل جدید هم منتقل شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه بهره گیری مداحان از سبک های اصیل، اشعار غنی و دستگاه های موسیقی را لازمه ی تقویت مداحی ها دانست و خاطر نشان کرد: وجود هنر و ظرافت های هنری و نیز سبک های عزاداری اصیل  در کنار اشعار معنوی که منجر به تقویت باورهای دینی و اعتقادی مخاطب میشود موجب ماندگاری یک اثر در قالب مداحی خواهد شد .

معصومی افر اضافه کرد : رسانه به سهم خود بدنبال شناسایی، رشد، انعکاس و معرفی این آثارارزشمند مداحی در جامعه است.

وی ،تقویت و احیای سبک های اصیل مداحی را یکی از راههای مقابله با برخی سبک های مخرب و جدید دانست و گفت : در کنار سبک های اصیل ما نیازمند اشعار غنی با محوریت عزت، شجاعت، پایداری و دین مداری نهضت عاشورا و حضرت سید الشهداء علیه السلام و اصحاب ایشان هستیم که باید تجلی یابد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه  خواستار دستگاه های متولی برای حمایت از مداحان استان شد .

معصومی فر همچنین از مداحان  خواست محافلی مستمر برای تشریک مساعی در حوزه ی تقویت و ترویج فنون و مهارت های مداحی برپا و دراین محافل بحث وتبادل نظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین نیز ابراز امیدواری کرد برپایی این جلسات میتواند موجب توسعه و معرفی سبک های اصیل مداحی در جامعه شود.

دراین جلسه مداحان حاضر ضمن قدردانی از صداوسیمای مرکز قزوین بخاطر توجه به این نیاز فرهنگی جامعه، خواستار حمایت و توجه بیشتر دستگاه های اجرایی استان شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.