سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دام تله های ارتباطی دوره آشنایی قبل از ازدواج نیفتید!

در امر ازدواج زوجین هر چه زمان بیشتری برای کسب اطلاعات و شناخت صرف کنند فقط به تبادل احساسات بسنده می‌شود و این موضوع برای تعالی ازدواج و فردی که قصد ازدواج دارد خطرناک است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد برمایی کارشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مهمترین تله های ارتباطی در دوره آشنایی قبل از ازدواج، اظهار داشت: طولانی شدن بیش از اندازه دوران آشنایی نخستین تله ارتباطی بشمار می‌آید.

وی افزود: در امر ازدواج زوجین هر چه زمان بیشتری برای کسب اطلاعات و شناخت صرف کنند فقط به تبادل احساسات بسنده می‌شود و این موضوع برای تعالی ازدواج و فردی که قصد ازدواج دارد خطرناک است.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: حسابگری‌های عقلانی در دوره آشنایی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که در مقابل آنها تله حسابگری عاطفی وجود دارد که دختر و پسر را از انتخاب صحیح ازدواج در مسیر دوئل ها، چسبندگی‌ها و باج‌های عاطفی قرار می‌دهد.

برمایی با تاکید بر اینکه سهم عشق در ارتباطات و ازدواج بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: عشق در دوره آشنایی فرافکنی های منفی به همراه دارد و فرصت انتخاب صحیح را از فرد می گیرد، عشق به تنهایی در ازدواج کافی نیست و ازدواج نیازمند تناسب، تفاهم و تعهد است.

این کارشناس گفت: جاذبه های جنسی خود را در ویترین عشق نشان می دهد که نباید این جاذبه ها به عنوان عشق به طرف مقابل تعریف شود.

وی در پایان تأکید کرد: بهترین مشاور خانواده و فرد است ازدواج نیاز به دانش دارد و خوشبختی اکتسابی است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.