سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت؛

حوزه فناوری سلامت با وجود 675 شرکت دانش‌بنیان همچنان مغفول مانده است

با وجود 18 هزار عضو هیات علمی پزشکی و 675 شرکت دانش‌بنیان فناوری سلامت و حدود 190 محصول تجاری شده در بازار وضعیت خوبی در فناوری نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضاوطن پور مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت در دومین رویداد اینوتک سلامت گفت: در کنار دانشگاه ها، پژوهشگاه های متعددی وجود دارند که هنوز درآمد مستقل ندارند و سرمایه زیادی برای آنها صرف شده است.

وی ادامه داد: امروز باید از خود بپرسیم خروجی پژوهشگاه ها چیست و با افزایش تعداد دانشگاه ها  چرا فرار مغزها و ایرادات کیفی در تولیدات داخلی کماکان به چشم می‌خورد؟

وطن پور در ادامه با تشریح وضعیت مطلوب پژوهشی گفت: در همایش اینوتک سلامت باید به موضوعاتی مانند حجم بالای صادرات دارو، بیکاری جوانان تحصیلکرده،گیر افتادن در شرکت های چندملیتی، نبودن در بازارهای بین المللی پرداخته شود و با نگاهی فناورانه مشکلات را از نظر بگذرانیم.

67 درصد معافیت های مالی از آنِ شرکت های دانش بنیان

وطن پور در ادامه اظهار داشت: اختصاص امکانات فراوان به حوزه سلامت، مشوق های مالی، سهم وام ها، اختصاص67 درصد وام ها به حوزه فناوری سلامت گواه حمایت وزارت بهداشت، معاونت فناوری، معاونت تحقیقات و غیره از فناوری سلامت است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه حمایت از نخبگان و حمایت های وزارت بهداشت خواستار اهتمام دانشگاه ها و مراکز رشد در حوزه مغفول مانده فناوری شد.

فرصت ساخت ماده اولیه دارویی را از دست داده ایم

مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: فناوری ساخت مواد اولیه دارویی در دانشگاه ها باید به عنوان فرصت تلقی شود و اگر ما به موقع مراکز رشد و گفتمان اینوتک را داشتیم فرصت ساخت ماده اولیه دارویی را از دست نمی دادیم و چین و هند در زمینه تولید واکسن از ما جلو نمی زدند.

وی گفت: ما بعد از برجام نیز شاهد تحول نبودیم اما رفت و برگشت کشورهای گوناگون زمینه‌ساز فروش است که باید در این حوزه علم و آگاهی داشت.

وی در پایان ضمن اظهار خرسندی از گفتمان اینوتک و با اعلام حمایت وزارت بهداشت خواستار اهتمام دانشگاه ها، مراکز رشد دانشگاه ها و سایر مراکز علمی در حوزه فناوری شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.