معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد؛

کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص/ فارغ‌التحصیلان دختر به‌زودی در سازمان‌های دولتی شاغل می‌شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص از استخدام فارغ التحصیلان دختر در سازمان های دولتی خبر داد.

شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان فرهنگی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت، زنان شاغل فرهنگی که دارای شرایط خاصی چون داشتن فرزند زیر 6 سال و یا معلول هستند، ساعت کاریشان کاهش پیدا می‌کند و این افراد مانند سایرین از حق و حقوق یکسانی برخوردارند.

وی در خصوص افزایش نسبت دانشجویان دختر به پسر و بحث اشتغال آنها اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بنا بر سیاست گذاری‌ها و برنامه‌های کلان خود، در جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان دختر و افزایش جایگاه‌ آنها در ادارات و سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است تا از ظرفیت و پتانسیل فارغ التحصیلان دختر به نحو احسن استفاده شود.

مولاوردی در خصوص برنامه‌های دولت برای زنانی که در حوزه بهداشت و درمان دارای مشاغل سخت هستند، گفت: در مورد این دسته افراد فعلا برنامه خاصی نداریم اما آن دسته از افرادی که دارای فرزند معلول و زیر شش سال هستند، مطابق قانون و سیاست‌های ابلاغی مانند زنان فرهنگی دارای شرایط خاص ساعت کاریشان کاهش می‌یابد و حقوق آنها مانند سایر زنان شاغل برقرار است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار