آموزش روش نوین NRT به وسیله پزشکان سازمان ایسرو در کشور

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی گفت: با انجام روش درمانی نوین NRT عوارض سرطان کاهش می‌یابد.

نیکوفر دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت درمان سرطان در کشور اظهار داشت: اولین کنگره کلینیکال آنکولوژی در کشور با حمایت این انجمن برگزار می‌شود و پزشکان متخصصی از کشورهای آمریکا، بلژیک، مکزیک در آن حضور دارند تا با دانش‌های مختلف درمانی بیماری مربوط به سرطان در کشور آشنا شوند.

وی یادآور شد: کشور ما از نظر درمان در سطح دانش در حوزه بیماری سرطان همگام با کشورهای پیشرفته است و بار علمی متخصصان ایرانی مطابق علم روز دنیا در حال ترقی است.

نیکوفر ادامه داد: در این کنگره روزانه 2 پنل تخصصی در حوزه درمان انواع سرطان و اقتصاد درمان سلامت و مقوله‌های تومورهای پروستات، سر و گردن به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ در این کنگره روش نوین NRT به وسیله پزشکان متخصصان داخلی و آنکولوژیست‌های سازمان ایسرو آموزش داده می‌شود تا به صورت عملی امکان اجرای این درمان در کشور به وسیله پزشکان داخلی فراهم شود.

نیکوفر ادامه داد: روش NRT مستلزم ایجاد یک تجربه در کشور است و این امر در این کنگره به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: روش نوین NRT عوارض درمان را کم می‌کند و نتایج خوبی را به پزشکان می‌دهد اما این روش نو نیازمند نرم افزار، تجهیزات و تکنولوژی خاصی است که متأسفانه در زمان تحریم کشور را دچار مشکلاتی کرده است.

نیکوفر تأکید کرد: متأسفانه تحریم‌ها سبب شده است بسیاری از تکنولوژی دستگاه‌های مربوط به درمان سرطان از ورودشان به کشور جلوگیری شود و من امیدوارم در شرایط پس از برجام این معضل هر چه سریع‌تر حل شود.

وی با بیان اینکه دانش نوین NRT به زودی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، افزود: روش درمان سه بعدی در اغلب رادیوتراپی‌های کشور در حال انجام است و پزشکان متخصص داخلی از نظر سطح علمی این روش درمانی با هیچ مشکلی مواجه نیستند و تنها مسئله مهم نبود ظرفیت و تجهیزات این روش است.

نیکوفر گفت: من امیدوارم در این شرایط جدید بخش خصوصی برای واردات تجهیزات درمانی بیماری سرطان وارد عمل شود تا با همکاری وزارت بهداشت کمبود تجهیزات و تکنولوژی در سراسر کشور برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار