خبر خوش به مصدومان سوختگی/ استاندارترین بخش BICU کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به زودی استاندارترین بخش آی سی یو کشور راه‌اندازی می‌شود.

جواد حاجی مير اسماعيل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساخت یکی از استانداردترین بخش‌های BICU (آی. سی. یو سوختگی) کشور در بیمارستان شهدای یافت آباد اظهار داشت: BICU یک آی سی یو مخصوص سوختگی با خصوصیات خاص و ویژه است که در هر اتاقش مصدومان بستری شده به کلیه امکانات آن به صورت ایزوله مانند حمام مخصوص دسترسی دارند تا از رفت و آمد بیمار به مکان‌های دیگر و ایجاد عفونت بیشتر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: امکانات این اتاق‌های آی سی یو مخصوص بیماران سوختگی به حدی کامل، پیشرفته و مجهز است که حتی برخی عمل‌های جراحی را می‌توان در این اتاق‌ها انجام داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به یکی از مشکلات ایجاد شده در روند ساخت و راه‌اندازی این بخش گفت: در روند ساخت جهت تأمین درب‌های اتوماتیک این بخش با مشکل مواجه شدیم زیرا قرار بود این درب‌ها از خارج از کشور تهیه شود به همین دلیل روند افتتاح و تکمیل این بخش به تأخیر افتاد که البته در حال حاضر این مشکل حل شده و درب ها به بیمارستان منتقل و این بخش تا یک یا دو هفته دیگر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان مطهری که مرکز درمانی تخصصی سوختگی است چنین استاندارد‌هایی وجود ندارند، افزود: این BICU در حال حاضر استانداردترین بخش آی سی یو سوختگی در کشور است.

حاجی میراسماعیلی با اشاره به بیمارستان جدید سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: این بیمارستان در منطقه کن و دارای فضایی بالغ بر 45 هزار مترمربع در حال ساخت بوده و 150 تخت آی سی یو سوختگی در آن تعبیه شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد افتتاح این بیمارستان تا سال آینده تصریح کرد: امکانات این مرکز درمانی قطعا بیشتر و پیشرفته‌تر از بیمارستان شهدای یافت‌آباد است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای تخت‌های آی سی یو سوختگی یادآور شد: در بیمارستان شهدای یافت‌آباد حدود 800 میلیون تومان برای تهیه درب‌های اتوماتیک و رفع مشکلات پیش آمده در روند ساخت هزینه شد اما به طور کلی از چند سال گذشته که ساخت این بخش در بیمارستان شهدای یافت آباد آغاز شده حدود پنج میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار