رییس انجمن فیزیک پزشکی؛

رشته فیزیک‌پزشکی در وزارت بهداشت گمنام مانده است

رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران گفت: این رشته در وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه همچون سازمان نظام پزشکی چندان شناخته شده نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ربیع مهدوی رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی فیزیک پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد, اظهار داشت: از سال 2013 هفتم نوامبر به مناسبت بزرگداشت ماری کوری کاشف رادیواکتیویته و برنده 2 جایزه نوبل نامگذاری شد.

وی ادامه داد: سومین سال برگزاری این بزرگداشت در ایران با شعار جهانی "آموزش در فیزیک پزشکی: کلید موفقیت" برگزار شد.

مهدوی افزود: خوشبختانه امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن فیزیک پزشکی ایران، این گرامیداشت به صورت متمرکز و با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار شد.

رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران افزود: تربیت افراد توانمند در این رشته بستگی به نوع آموزش در دانشگاه‌‎ها دارد.

مهدوی تصریح کرد: زمانی هدف و برنامه ما آموزش استاد در دانشگاه بود اما در حال حاضر به دنبال تربیت نیروهای متخصص هستیم.

وی در رابطه با دوره های رزیدنتی گفت: رشته فیزیک پزشکی در وزارت بهداشت هنوز شناخته شده نیست و مذاکرات بسیاری با معاونت آموزش وزارت بهداشت برای برگزاری دوره های تخصصی رزیدنتی فیزیک پزشکی شده است.

رییس انجمن فیزیک پزشکی ایران افزود: به دنبال ارائه مدرک صِرف نیستیم و معتقدیم که مدارک دانشگاهی با برگزاری دوره های تخصصی باید به پروانه کار شود.

مهدوی در این زمینه ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا مدارک دانش آموختگان رشته فیزیک پزشکی به تایید مراکزی مثل سازمان انرژی اتمی, سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

وی درخصوص رایزنی هایی که با سازمان‌های مرتبط انجام شده، گفت: با سازمان انرژی اتمی رایزنی هایی شده و حدود 80 درصد کار پیشرفته است.

وی ادامه داد: دانش آموختگانی که در زمینه رادیوتراپی کار می‌کنند و گواهی سلامت از انجمن دریافت کرده اند، پروانه ای از طریق سازمان انرژی اتمی به عنوان فیزیست به آنها ارائه خواهد شد.

همچنین در این مراسم سعیده خویی مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با این بزرگداشت گفت: هدف از گرامیداشت روز فیزیک پزشکی، معرفی این رشته به افراد جامعه و کاربردهای آن در رشته ها و سایر تخصص ها است.

خویی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 10 دانشگاه دوره کارشناسی ارشد رشته فیزیک پزشکی برگزار میکند و از این 10 دانشگاه 6 دانشگاه دوره های دکترای تخصصی را برگزار می کنند.

وی افزود: هم اکنون 200 دانشجوی کارشناسی ارشد و 80 دانشجوی دکتری در حال تحصیل در رشته فیزیک پزشکی هستند ولی هنوز این رشته نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار