سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال عضویت مظنون حملات پاریس در گروه های افراطی سوئد

گزارش های جدید نشان می دهد تبعه الجزایری مظنون به هماهنگی حملات تروریستی پاریس در سال 2015 ، هنگام سکونت در سوئد عضو گروه‌های افراطی این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اس وی تی سوئد، محمد بالقاعد، تبعه الجزایری که مظنون به هماهنگی حملات تروریستی پاریس در سال 2015 بود، احتمالا هنگام سکونت خود در سوئد عضو گروه‌های افراطی این کشور بوده است.

براساس این گزارش، این شبکه به فهرستی افشا شده از نام 4000 شهروند اروپایی دست پیدا کرده که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته بودند و 12 تن از آنها از کشور سوئد بوده‌اند.

این شبکه اعلام کرد "ابو عمر،" سرکرده این شبکه تروریستی مستقر در سوئد بود که بالقائد نیز عضو آن بوده است.

یک منبع نزدیک به آژانس اطلاعاتی سوئد که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد ابوعمر کانال‌های ارتباطی ایجاد کرده و در میان جامعه تروریستی بین‌المللی شهرتی به هم زده است.

این منبع افزود: سازمان‌های مسئول اجرای قانون سوئد طی 15 سال گذشته سعی داشته‌اند فعالیت‌های وی را محدود کنند، اما به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اند.

این شبکه سوئدی خاطرنشان کرد بالقاعد با عمر آشنایی داشته و در یکی از مغازه‌های وی در استکهلم مشغول به کار بوده است.

بالقاعد که با یک شهروند سوئدی ازدواج کرده بود، در ماه مارس سال جاری میلادی به دست نیروهای ویژه بروکسل طی یک عملیات ضد تروریستی کشته شد.وی هنگامی که سعی در تیراندازی به سمت پلیس داشت، به هلاکت رسید.

در نوامبر 2015، تروریست‌های داعش شماری حملاتی هماهنگ در پاریس صورت دادند که منجر به کشته شدن 130 نفر و مجروح شدن 360 تن دیگر شد.





انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.