سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آغاز عملیات احداث نیروگاه سه گانه 32 مگاواتی در شهرستان پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد از شروع عملیات اجرایی طرح احداث نیروگاه سه گانه 32مگاواتی)تولید همزمان برق، حرارت مفید و سرمایش) در این شهرستان مرزی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی گفت: این طرح مهم با سرمایه گذاری افزون بر 500میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح مهم، علاوه بر رفع معضل نوسانات و افت ولتاژ برق و ایجاد حدود 100فرصت شغلی جدید، تحول اساسی در صنعت برق منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه با تدبیر دولت بزرگترین طرح آب و خاک موسوم به شبکه پایاب سد خداآفرین در این منطقه مرزی در دست اجراست اظهار کرد: در 2 سال اخیر 7 هزار و 200میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافته تا با شتاب بیشتری اجرا شود.

صمدی اضافه کرد: با در خواست رییس جمهوری و عنایت و اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهارهای مرزی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اتمام و افتتاح این طرح تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: برخی ها با طرح مباحثی در خصوص شبکه پایاب خداآفرین بدنبال کمرنگ کردن لطف و عنایت مقام عظمای ولایت و سیاه نمایی خدمات و تدبیر دولت هستند.

وی با قدردانی از عنایات و نگاه ویژه رهبری و رییس جمهوری نسبت به این منطقه مرزی، اضافه کرد: با راه اندازی و بهره برداری کامل از این طرح، 62هزار هکتار اراضی مرتعی و دیم منطقه به آبی تبدیل و مجتمع های متعدد کشت و صنعت و دامپروری، کشت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در این شهرستان ایجاد و برای حدود 100هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ح





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.