سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیده دومین جایزه کتاب سال غزل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«اقلیماه» منتشر می‌شود

مجموعه شعر «اقلیماه» سروده کبری موسوی قهفرخی در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

کبری موسوی قهفرخی، شاعر و برگزیده دومین جایزه کتاب سال غزل در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های فرهنگی‌اش پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون مجموعه‌ای از 48 غزل عاشقانه و اجتماعی را برای چاپ و انتشار به دست انتشارات «فصل پنجم» سپرده‌ام.

وی افزود: این کتاب با عنوان «اقلیماه» منتشر می‌شود و نام آن متضمن نوعی احساس زنانه است؛ زیرا «اقلیما» نام یکی از دختران حضرت آدم بود؛ البته من دوست دارم که دخل و تصرفی در کلمات داشته باشم. بنابراین نام کتابم را به جای «اقلیما»، «اقلیماه» گذاشتم.

برگزیده دومین جایزه کتاب سال غزل گفت: من نمی‌توانم مانند یک مرد صحبت کنم و در شعر فوق‌العاده به زبان پایبند هستم و می‌خواهم زبان اشعارم زبان سالمی باشد. البته برخی از مواقع المان‌های زیست بومی خودم را هم لحاظ می‌کنم.

موسوی قهفرخی تصریح کرد: «شبدر چهارپر» نیز عنوان یکی دیگر از کتاب‌های من است که هم‌اکنون برای اخذ مجوز چاپ و نشر در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است. این کتاب مجموعه 72 گانه‌ای از اشعار سه‌گانی من را در خود جای داده است. قالب سه‌گانی قالبی است که مدت زیادی از عمر آن نمی‌گذرد، این قالب شعری قالب کوتاهی است که لحظات را ثبت می‌کند و مخاطب را به نوعی غافلگیر می‌کند.

این شاعر خاطرنشان کرد: انتشارات «سپیده‌ باوران» مسئولیت انتشار کتاب «شبدر چهارپر» را برعهده گرفته است.

یادآور می‌شود؛ موسوی قهفرخی تا به امروز کتاب‌های «ترانه ماهی‌ها»، «می‌شکر» و «غروب پا به ماه» را در دسترس مخاطبانش قرار داده است.


انتهای پیام/


 
   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.