برای اربعین چه کتابی بخوانیم؟

کتاب‌ها حقیقت را بهتر نمایان کرده و انسان را از انحرافات و خرافاتی که در طی زمان به وجود می آید، دور می کنند.

برای اربعین چه کتابی بخوانیم؟
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای شیعیان ایران و جهان، عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) تنها در دهه اول محرم اتفاق نمی‌افتد. بلکه این عزاداری هرساله تا اربعین ادامه دارد. به مناسبت اربعین، در این گزارش چند عنوان کتاب شناخته شده مرتبط با محرم و حماسه عاشورا را معرفی می‌کنیم.

«حماسه حسینی» مجموعه ای سه جلدی از شهید مرتضی مطهری است که وی در آن شناختی مستند از عاشورا ارائه داده است. او در این کتاب تلاش کرده تا با خرافات و تحریفات وارد شده به محرم و عزاداری ها مقابله کند. این مجموعه که شامل سخنرانی ها و یادداشت‌های اولیه استاد مطهری است، از انتشارات صدرا با قطع وزیری چاپ شده و اخیرا به چاپ هفتاد و هشتم رسیده است.

«جامه دران» که منتخبی از غزلیات، مثنوی ها و چهارپاره های آیینی سعید بیابانکی است با قطع رقعی در سال 91 از انتشارات فصل پنجم در 77 صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب که یکی از بهترین کتاب های حوزه شعر آیینی است، حاوی 35 شعر با موضوعات مذهبی است و برای پنجمین بار تجدید چاپ شده است.  ستایش ائمه از جمله موضوعات اشعار این کتاب است و «علی»، «دو بیت اشک»، «زیارت»، «نیمی از خورشید» و «عصر عاشورا» از جمله عناوین شعر‌های کتاب جامه دران است.

«ماه به روایت آه»  کتابی از ابوالفضل زرویی نصرآباد است که از انتشارات نیستان با قطع رقعی در 192 صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب پیرامون زندگی و شخصیت حضرت عباس(ع) است که در آن 12 راوی به ناگفته هایی درباره زندگی ابوالفضل العباس به صورت مستند و بدون اغراق اشاره می کنند.

«آفتاب در حجاب» نوشته سید مهدی شجاعی و منتشر شده از انتشارات نیستان است. این کتاب با قطع رقعی به چاپ بیست و ششم رسیده است. زوایای پنهان و آشکار زندگی حضرت زینب از کودکی تا اسارت و وفات موضوع «آفتاب در حجاب» است. راوی دانای کل است و داستان از دیدن کابوسی در کودکی حضرت زینب (س) آغاز می شود.

«پیاده آمده ام» عنوان کتابی است که عکس هایی از پیاده روی اربعین در آن موجود است. این کتاب که در آبان ماه 1393 با 180 صفحه از انتشارات سوره مهر منتشر شده است، شامل مجموعه عکس های سید احسان باقری است که در آن ها حال و هوای پیاده روی به سمت کربلا در اربعین مشهود است.



گزارش از فریده قهرمانی



انتهای پیام/


 

برچسب ها: اربعین ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار