سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساده‌سازی فرآیندهای ترخیص کالا

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: فناوری‌ اطلاعات و پیاده سازی گمرک الکترونیک در بوشهر توسعه یافته است و فرآیندهای ترخیص کالا در گمرکات بوشهر ساده‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهنام نوروزی صبح چهارشنبه در بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران از پنجره تجارت فرامرزی مستقر در گمرک بوشهر گفت: پنجره تجارت فرامرزی با هدف شتاب در روند صادرات و واردات کالا و تسریع در امور تجارت در راستای توسعه فناوری‌ اطلاعات و پیاده سازی گمرک الکترونیک به دو صورت فیزیکی و مجازی در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه اندازی این پنجره تبادل اطلاعات و ارتباط با سازمان‌های همکار و ذی‌ربط در امر تجارت با گمرک به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: هم اکنون حدود ۲۲ سازمان از طریق این پنجره با گمرک تبادل اطلاعات دارند و صدور مجوزهای ترخیص کالا از طریق این پنجره توسط سازمان‌های همکار گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

نوروزی افزود: بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت، نیروی انتظامی، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی کشور از جمله ۲۱ سازمانی هستند که تبادل اطلاعات و صدور مجوزها با استفاده از سامانه جامع گمرکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی زمینه جعل اسناد از بین رفته است، گفت: زمانی که اسناد به‌ صورت کاغذی در گمرک صادر و یا بین دستگاه‌های مرتبط منتقل می‌شود امکان جعل اسناد وجود داشت اما  با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها خوشبختانه زمینه جعل اسناد از بین رفته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر، صرفه جویی در وقت و هزینه تجار و بازرگانان، سالم‌سازی محیط کسب‌وکار و ساده‌سازی فرآیندهای ترخیص کالا را از مهمترین ویژگی های این سامانه برشمرد.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران ضمن بازدید از گمرک و بندر بوشهر از پنجره تجارت فرامرزی مستقر در گمرک بوشهر بازدید کرد.

انتهای پیام/ ث

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.