کالای ته لنجی در گناوه توقیف نشده است

فرمانده انتظامی گناوه گفت: ماموران این فرماندهی هیچ کالای همراه ملوان را در این شهرستان توقیف نکرده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشه، سرهنگ داریوش مردانی افزود: نیروی انتظامی براساس وظایف و ماموریت های محوله قانونی با پدیده قاچاق مبارزه می کند اما اینکه این نیرو، کالای همراه ملوان را در شهر توقیف کرده واقعیت ندارد.

وی اظهارکرد: کالاهای قاچاق توقیف شده توسط نیروی انتظامی این شهرستان، مربوط به خودروهای شوتی غیر ازحوزه این منطقه است و اگر فردی ادعای توقیف کالای ملوانی در سطح شهر داشت، پاسخگو هستیم.

وی افزود: هرگونه اظهارنظر غیرتخصصی در برخورد نیروی انتظامی با کالاهای قاچاق پیگرد قانونی دارد.

رئیس اتاق اصناف گناوه پیش از این، از آنچه که تشدید توقیف کالاهای همراه ملوان در این شهرستان عنوان کرده بود، انتقاد و آن را برخلاف مصوبه های قانونی دانشته بود. 

رضا نظری گفته بود: با توجه به درخواست های زیاد اصناف در اعتراض به توقیف اجناس ترخیصی از گمرک درقالب کالاهای همراه ملوان، از فرماندهی نیروی انتظامی و مسئولان ذیربط انتظار است که نسبت به تشدید توقیف این کالاها که منجر به تضییع حقوق اصناف و تبعات منفی و گاه جبران ناپذیر می شود، تجدید نظر کنند. 

وی افزوده است: بدون تردید، بازرسی از خودروهای حامل کالا در مبادی ورودی و سطح شهر باید حسب ضرورت و رعایت حقوق شهروندی صورت گیرد اما رویه های هفته های اخیرباعث تشویش اذهان و درصورت تداوم سلب اعتماد عمومی خواهدشد. 

رئیس اتاق اصناف گناوه ادامه داد: دراین ارتباط توقیف یک خودرو که حامل چند کیسه برنج در محور ساحلی انجام شده، تکدر خاطر اصناف را در پی داشته و بابی است تا دیگران از ترس توقیف اموال شان بناچار نافرمانی را درپیش گیرند که این امر تبعات سنگین تری درپی خواهد داشت. 

کالای همراه ملوان یا ته لنجی کالایی است که ملوانان می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کنند. 

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.